14 December 2009

Tolong jgn tunjuk kebodohan kau!



Smlm jam 2.45ptg aku keluar dari kelas. Mase nk turun tangga hujung, kelihatan 3org minah arab sdg bersembang kt tangga. Diorg bisik2 smbil pndg aku. Aku terus turun n kelihatan mereka mcm xmahu ke tepi beri laluan untuk aku turun. Tiba2...

"ASSALAMUALAIKUM!!!!" sergah salah seorg drpd mereka menjerit kt telinga aku dgn begitu kuat sekali sambil tangan dia peluk aku. Bodohnya mereka ni? Ingat aku terkejut sgt ke?? Mcm nak maki guna bahasa Melayu (sbb diorg xfhm so maki je xpe) tp aku kena tonjolkan kesopanan Malaysian hahaha.

Maka aku dgn cool jwb "Waalaikumussalamuwarahmatullah.." dan terus turun meninggalkan mereka di tangga. Aku senyum sendiri mengenangkn aksi bodoh diorg nih. Konon mcm nk buli n mengenakan aku tp aku xterkejut lgsg n reaksi aku biasa je.

Keluar dari kawasan Maahad, sekumpulan bdk2 arab (lelaki umur 8-10thn) main bola sepak kt tgh jalan. Lg satu kebodohan ditunjukkn oleh mereka. Patut bile aku nk lalu ni stop la dulu sepak2 bola. Dah le korang 2 main kt tgh jln. Tp biasalah saje nk dengki tetap main sepak2 kt laluan tu tp aku sempat mengelak la dr terkena bola.

Betul la kata kawan2 n senior2 duduk blaja kt cni mmg kena byk sabar dgn kerenah org Arab sbb diorg mmg kuat gaduh n suka bangga diri. Ini bukan mengutuk tp mmg begitulah sifat org arab sejak dulu iaitu suka berbalah n besar diri.

p/s :- sejuknya..sejuknya...



7 comments:

Boneka tak sakit said...

ala kecian ko! nasib baik ko sabar!! nampak mcm cool lak ko!! siap elak2 bola mcm matrik!

marah yer aku dia buat ko camtu puteri!! nei yg aku nak anti roti arab nie walaupow ia fav aku huhuhu..

seimura said...

boneka...
hahaha xde la elak2 mcm matrix tu wei.
eh xpyh la anti. makan je. hahah.

hisham said...

sbb tu la allah melantik nabi yg terakhir dari keturunan arab...hehe

seimura said...

bro hisham..,
betul3 sy setuju. hihi.

jane said...

everywhere n anywhere, Allah tested us with dif kind of things kan??

mg ko tabah hatey melayan msyarakat arab yg mmg trnyata ade unsur2 bngga dlm dr mreka itu

seimura said...

jane...
thanks jane... aku kena terus tabah n sabar. huhuh..

Fatt Chin Choy said...

mcm tu ya org arab
tu satu pengalaman tu
hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...