25 December 2009

Oh hari ni krismas rupanya...

Aku tahu hari ni 25hb 12 tp aku xingat lgsg hari ni hari krismas. Serius duk Mesir ni kami hanya tahu Raya Puasa, Raya Haji, Awal Muharam, Maulidur Rasul dll hari2 kebesaran Islam atau hari2 baik yg lain ('Asyura, nisfu Sya'ban dll). Perayaan lain langsung kami xtahu.

Kalau kt Malaysia dh meriah dgn mcm2 rancangan tv. Sebab tu semua org pon alert. Dah keluar mcm2 iklan kt tv, akhbar, media massa n elektronik. Melainkan kalau seseorg tu duduk dlm gua atau hutan mmg la dia xtau apa2.

Lagi satu kat Malaysia banyak sgt cuti2 penggal (bg bdk2 sekolah n ipt). Kat Mesir cuti sekolah yg pnjg time musim panas je la. Kalau selain tu cuma cuti Jumaat n Sabtu shj.

Aku ingat lg dulu mase aku darjah satu, Johor cuti sekolah Jumaat n Sabtu, bkn Sabtu n Ahad. Naik darjah dua (1993) xsilap aku terus dh tukar Sabtu n Ahad lak cuti. Kiranya aku sempat la rasa cuti Jumaat n Sabtu, generasi yg slps aku xpernah rasa la hahah.

Tapi aku memang dari kecik suka sgt hari Jumaat. Sampai la skrg aku sgt2 suka hari Jumaat. Esok adalah Jumaat. huuu..bestnye...

p/s :- entri yg cm xde idea. haha.

4 comments:

Anonymous said...

entah la pelik juga ahad cuti nak memudahkan org kristin pergu gereja apa!

jumaat lah cuti
lepas sembahyang jumat boleh lepak2 dgn familly makan sama2 mcm best je!

bodoh laaa kan!!!
;)
dushx3 sama kerajaan! Hambek ko!!
*cute tak??

Seimura said...

boneka...
betul la aku setuju jumaat cuti lg bgs, leh lepak2 ngn family lepas solat jumaat.

ok aku benarkan ko guna ayat/style aku hahaahah. cute jgk la cket2 huhu.

Anonymous said...

pasal main blog aku pun x igt krismas

agagaga

Seimura said...

ah fatt...
hahahaha. xpe xpntg pun utk ingat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...