18 January 2010

Jepun dan pengaruhnya.




 

 

 

 

 

 


Aku xde keja upload pic kimono byk2. Tahukah anda bahawa kimono ambil masa berjam2 utk dipakai? Lebih lama drpd menyarung baju pengantin. Aku teringin jugak nk pakai n harap2 satu hari nnt aku dpt pakai kimono ni n bergambar puas2 ngahahahah.

Pengaruh cerita, komik n anime Jepun begitu kuat dlm diri aku hingga nak pakai pakaian tradisional bangsa Jepun! Hihih.

Pakaian tradisional Jepun bg lelaki n perempuan lbh kurang sama shj iaitu ala2 baju silat tp lbh labuh.

Antara anime n manga yg masih kekalkan pakaian tradisi ini ialah :-
Kyo Samurai Deeper ( paling banyak. semua watak).
Samurai X (hampir semua watak).
Kekkaishi (bila dlm pertarungan ).
Bleach (bila dlm pertarungan).

Tapi pakaian tersebut juga bukanlah fesyen yg sama shj. Ade jugak kelainan mungkin ade yg seksi n singkat (kalau watak perempuan) dsb.

Ok pd yg bukan peminat manga n anime mst boring ngn entri aku ni hahahah. Xpe lah kan. Kepada sesiapa yg nak tambah contoh2 anime yg masih pakai pakaian tradisi Jepun adalah dialu2kan.

p/s :- selalu berangan pakai baju tu n main pedang. weeeeee....



20 comments:

Jard The Great said...

suka org jepun.. kulit chantek.. ehehe

seimura said...

jard...
haah mmg btul. cantik n mulus kulit diorang. jelesnyaa...

.siv. said...

aku nak komen pasal baju.
tp tak jadi sbb nak komen pasal komen jard.

tp kalau nak betul2 compare, kaum india lagi cantik.
diorg nampak kurang cantik sbb kulit gelap.
try tukar.
kulit org india putih n org jepun gelap.
mesti org india lebih cantik. diorg ada mata yang bulat, bulu mata lentik.


juz an opinion.
;p

.alie. said...

nyah dulu tukar jantina sebab dikecewakan gadis jepun...


T_T

nursarah said...

aiii, tetiba teringat mak anis n aidil...


org jepun ni nampak muda dr usia wo

Boneka tak sakit said...

hurmm.. tb2 terbayang heroi samurai x..

kan pakai kimono dan bermain pedang ahahah :P

kan?

fya zainal said...

aku suka anime^^
kimono canti..pun teringin nk pakai
dn suke tgk baju skolah dorg
smat aje

seimura said...

siv...
hahaha ok opinion diterima.
tapi org india banyak bulu, org jepun x. that mean kulit org jepun lg cantik. hahahah.

alie...
alah siannya. cmne leh berkenalan ngn gadis jepun tu? huhuhu.

sarah...
haah aku pun teringat dia yg sentiasa nampak muda. weeeee..

boneka...
haah btol la ken shin nama dia.

fya zainal...
yup baju skolah diorg smart n cantik.

Kapten Luffy said...

aku baca susah nak bukak kimono awek
damn!

seimura said...

kapten luffy...
haah mmg susah wooo. berlapis2, byk sgt lapisan.
uik? apsal damn plak? marah nampak? gagaga...

Kapten Luffy said...

yalah. kalau dah susah macam tu membantutkan niat yg murni bersama bini kang

Faarihin said...

wah... sabau seimura.. nanti kawen nanti bergambau lah pakai kimono tu yer.. hehehe.. (^__^)

seimura said...

kapten luffy...
ala...pakai kimono kust utk bergambar je..bkn la mase nk tdo pun pakai. weeeee....hihi.

faarihin...
ngeeee..tu pun kalau ada peluang. hohoh.

fiD said...

orng laki jepon pulok pakai baju pew???

seimura said...

fid...
mcm yg aku ckp kt entri tu.. ala2 baju silat tapi lebih labuh. ops tu kalau pakaian tradisional diorg la.

GhOsToNe said...

sgt suke tgk cite Jepun!

abe long said...

dulu aku ade gak aweq jepun sorang..

tp

aku dah tggalkan die

aku sedih gak mase tuh...

euto aya i miss u lalink

wkakaka

seimura said...

ghostone....
weeeee kta geng!! hahaha.

abe long....
cehh ko aku mula2 hampir2 nk percaya cite ko tu tp bile ko tulis ueto aya tu aku mula rase nk lempang ko. bangkai!

kawie2020 said...

hehhehehhehe... gadis dalam kimono memang seksi..weeee~ hehehhehhehhe

seimura said...

kawie....
wahhh imagine lain mcm nih!
weeeeeee~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...