21 January 2010

Kenali rumahku di Mansurah, Mesir. (part 1)


 Lorong rumah aku...



Lorong rumah aku.



Pintu grill rumah aku. Sebelah kanan tu garaj keta baba (tuan umah).





Rumah aku tingkat dua seperti gmbr di atas.


Kat tingkat bawah tu aku xtau tempat ape tah.



Tingkat 3 adalah rumah mama (tuan umah). Tingkat 4 umah anak2 dia.



Kat sblh kanan tu ade suis loceng n butang interkom.



Tangga nak naik ke tingkat atas.



Tangga lg satu utk sampai ke rumah aku.



Tadaa... pintu rumah aku. Nama rumah aku; Bait Al-Mawardy.



Pintu rumah sebelah (berhadapan dgn pintu rumah aku).



Tangga nak naik ke rumah mama.


Teruja ke tgk gambar2 ni? Hahaha...biase je kot? Khas utk tatapan Sarah (ko blh copy paste pic2 ni tunjuk kat famili hahah). Dan juga utk tatapan rakan2 blogger yg disayangi. Heheh.

Sedikit info mengenai rumahku...

Alamat : No 21, Syari' Mutafarri' off Syari' Mustasyfa Dauli, Madinat Salam, Mansurah, Mesir ( No 21, Jalan Mutafarri' off Jalan Hospital Besar Negeri, Bandar Salam, Mansurah, Mesir).

Ahli rumah : 5 orang

Sewa sebulan : LE350 @ RM270

Keluasan rumah (eh??) : 2 bilik tidur yg besar (siap balkoni), 1 bilik tidur sederhana, 1 bilik air, satu dapur, 1 ruang tengah.

Kelengkapan sedia ada : Peti ais, kelengkapan dapur, sakhonah (air panas), katil, almari n mcm2 lg lah.

Suhu sekarang : 11 darjah celcius <--------- ini mcm xde kaitan, abaikan.

Sekian dahulu untuk kali ini (skema gile). Gambar2 menarik akan aku upload lain kali. Chow!!
            

21 comments:

JMR said...

wah..best idop di perantauan..nnt upload byk g gmbr erk

Boneka tak sakit said...

waahh lorong rumah ko mcm bahaya!! igt nasihat aku karate kat tengkuk!!
:P

teruja tgk pic nie! TERUJA SGT!!! xbawak masuk sampai bilik ke? kekekke. :P

::[si putihpurple]:: said...

hoho~
pehal tnjuk2 gmbar ni??nk kasi jeles ler tu.hehe..xde ah..grau je..
sejok nyer 11dgree.kt cni da 20 dgree..tp kt cni summer..sane bkn winter ke?eh ade winter kan?huhu~

weh sewa umah aku $170 per WEEK!!ko darab lah 4 tuk hrga sebulan aku bayor..jenuh ko tau! hahaha..tibe2 nk emo..

nursarah said...

haha, baiklah!

abe long said...

ade bilik kosong lg tak?

fiD said...

ade buat demo x pasal yg mesir xkasi bantuan kemanusiaan lalu ke palestine?

Faarihin said...

wah.. dah bagi alamat tu.. leh antau kad ghaye nanti.. hahaha.. (^__^)

GhOsToNe said...

beshnyew..

seimura said...

JMR....
best la jugak..cari pengalaman gitu..
ok bro nnt aku upload lg lain kali. heheh.


boneka....
bahaya kalau waktu senja n malam..
ye karate tengkuk mmg berkesan hahah.

weee teruja ke? ok lain kali aku upload pic bilik pulak. ngahahah.


si putihpurple....
hahaha ko pun tunjuk la gmbr umah ko kt auckland tu.
skrg msh musim sejuk, akhir bln 2 kot bru masuk musim bunga. weee...
pehh coz idup kt NZ mmg mahal kan? adehh...


sarah....
haaa bagus2 hahaha.


abe long....
uishh lain mcm soalan ko tu wei.


fid....
ngaaa?? xde la pulak...


faarihin....
hahaha ye boleh2 terima kasih. hihi.


ghostone....
hehe boleh la...

hisham said...

putri..umh u ni kire nurah gak la sewa die...luas x?

Kapten Luffy said...

teroknya pemandangan
agagaga

seimura said...

bro sham....
haah Mansurah mmg murah pun sewa rumah n kos hidup kt sini.
xlah luas sgt, nnt i upload pic dlm umah plak ye..



kapten luffy....
haah inilah bumi Mesir yg tandus, gersang n banyak pasir. Musim sejuk lg teruk pemandangannya..huhu..

Dak Wan said...

Macam kat thailand kan?

seimura said...

dak wan....
ngeeeee xtau la pulak. xpernah sampai thailand. hohoho.

bobhandburry said...

mcm rumah lam cite ayat2 cinta... menarik

zu-

www.zuwairiaiman.com

seimura said...

bobhandburry....
hehe..rumah kat mesir mmg semua mcm ni..

Ms.Independant said...

macam sunyi jek tmpt ko ni.
memang takde org ke?

seimura said...

ms.independant....
yup lorong umah aku mmg jarang org lalu.
(sbnrnye aku sengaja snap pic mase org tgh xde, nnt org ingat aku jakun asyik amik gmbr je. hahahaha)

ada said...

aku teringin nak study kat sana.. tapi sebab pikir aku tak reti sangat, so, tak jadi la.. hahaha



weh, university ko mmg tak de sediakan asrama eh?? kena duduk dekat luar eh??

kawie2020 said...

haah... macam kt thailand... bangunan dy nampak buruk kan... untung malaysia kan.. hehhehehehe

seimura said...

ada....
ala aku pun bukan reti sgt. belasah aje haha.

oo..kat sini xmain asrama, rumah terus. cuma kat Kaherah je ade sediakan satu bangunan khas utk2 pelajar2 malaysia. satu negeri satu bangunan.



kawie....
hahaha mmg nmpk buruk pun. bersyukur seadanya.. hahaha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...