09 December 2009

Pic2 makanan la pula...



Pic2 ni aku tgkap kt slh satu kedai2 mkn kt Ramsis, Kaherah.



Ini namanya 'kibdah' (daging panggang). Dihiris2 utk isi dlm 'isy (roti arab) bersama sedikit sayur-sayuran n ia dinamakan 'syaweerma'. *lain kali aku bg gmbr 'syaweerma' plak.



Makanan yg amat pelik rupanya ni bernama 'mumbar', bkn mimbar masjid ok?. Bahannya ialah nasi berempah n disalut err ape tah so rupa dia jd cmni. Ade lg satu makanan yg lbh kurang rupa ini tp kecil cket bernama 'mahsyi'; nasi berempah disalut kobis. *pun aku akn bg gmbr lain kali hahah.



Ni ayam la kan xkn xkenal. Namanya 'firakh masywi' (ayam panggang). Wow nmpk cm sedap n mst korg terliur kn? hahaha.


Byk lg makanan arab yg berbagai2 rupa n jenis. Tp xsemua kena ngn tekak aku (aku kn cerewet..hahah). Oleh krn blog aku ni khas utk kwn2 malaysia maka blh la aku upload mcm2 gmbr kt mesir ni. Klu kwn2 Mesir dh xheran. Hahah. Ok selamat menunggu di entri lain kali berkenaan makanan2 arab terutama bg masyarakat Mesir.

p/s :- sbnrnye dh xde idea nk wt entri apa.

4 comments:

Boneka tak sakit said...

huhuhu best ye makanan2 diorang semua nampak meyelerakan lebih2 lagi pangang2 lak tu!!

wow.

Fatt Chin Choy said...

pelik plak nasik tu
mcm....

haziQah said...

sdapnye mknan arab..nk try sgt tp x taw kat mne..nk g ngara2 arab tah ble agak nye..

seimura said...

boneka..
memang nampk sedap n menyelerakn utk org mcm ko. hahahah...

ah fatt..
aku tau ko nk ckp mcm apa. diam, diam. jgn sebut.

haziqah..
xpe mgkn ade rezeki melancong ke sini.. hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...