25 December 2009

Aku Semakin Tak Berdaya

Nak tahu sesuatu? Hr ni aku ponteng kelas pg n ptg kerana aku btol2 xberdaya n xlarat. Serius ni…alahai.

Seperti entri aku smpena thn bru sblm ni mengatakan azam aku utk rajin g kelas pg. Tp bru seminggu aku dh semakin xberdaya..huhuh. Aku pergi balik kelas sheikh wktu pg tu jalan kaki je. Ringkasnya begini…

6.45pg : jalan kaki gi kelas (20minit)
11.00pg lbh : jln kaki balik rumah (20minit) – pergi balik 40minit.
12.30 tgh hari : jln kaki g jln besar. Naik kenderaan awam g Maahad. Pun jln kaki nk masuk ke kwsn dlm Maahad (10minit total, pergi balik 20minit).
1.00 ptg : sampai kelas
3.00 ptg : hbs kelas.
3.20 – 3.40 ptg : sampai rumah

Rutin seterusnya cm basuh pakaian, masak, makan, solat tu xpyh ckp la kn kul bpe, huhu. Sbnrnya boleh nk kata yg aku ni mungkin kurang darah kerana aku didatangi ‘istihadhah’ yakni darah penyakit (org pompuan lbh tahu) sejak aku smpai Mesir ni hari tu (awal Nov).

Dan biler aku aktif berjalan ke sana ke mari penyudahnya malam je aku tido awal. Kul 7 dh pengsan (Isyak kul 6.15 skrg). Kdg2 pas maghrib dh tumbang. Tp aku bgn semula dlm kul 10mlm ke 12mlm ke then 2jam kemudian aku tdo blik. Bgn biasa kul antara 4.00 – 5.00pg (azan Subuh kul 5.15pg).

Mungkin aku perlu jumpa doctor berhubung masalah aku ni. Esok Jumaat cuti. Aku mahu rehat puas2. heheh..

p/s :- tp xla rehat juga coz nak basuh baju n mcm2 lg. adehhh...

6 comments:

hisham said...

u x mkn vit ape2 ke bg tmbh darah??..cmner u nk study kalo bdn lemah2//

seimura said...

bro sham...
ntah la abg sham. xtau nk mkn vitamin pe. huhuh.

Boneka tak sakit said...

puteri memang mcm tak sehat la.. dah lah tangan mcm skeleton king!! isk.. makan apenton arrr

seimura said...

boneka...
ceh ko boneka. dah la salah eja. blah. :p

Fatt Chin Choy said...

bukan senang nk jadi rajin neh
azam mau kuat

seimura said...

ah fatt...
ye betul tu aku setuju sgt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...