28 January 2010

Siapa lebih suka main tarik tali? Lelaki atau perempuan?

Siapa lebih suka main tarik tali? Lelaki atau perempuan?

Malam td aku dgn poyo nye wt status kt tiga2 ym aku mcm ni...

"NAK BERADU. SILA UCAP SELAMAT MALAM BUAT AKU. HAHA"

Ok aku ade 3 id (gila byk) iaitu id 'puteri' (ade ratusan friends dlm id ni, id plg glamor), id 'racun' (xramai tau id ni hanya org2 tertentu n spesel hahah), id 'uchiha' (pun xramai tahu n hanya org2 lg spesel tau id ni muahahaha).

Ade sorang kwn aku bg msg kt id 'puteri' ckp cmni.."selamat malam tuan puteri".  Hahahah aku mmg poyo dan perasan. Ade lg org lain yg tegur kt ym tp xperlu cerita kt cni nnt aku dituduh riak.

Ok stop. Back to the tajuk entri. Ngeh ngeh. Aku mahu tahu pendapat korang sape yg lbh suka main tarik tali; lelaki atau perempuan? Bukan main tarik tali ramai2 yg mcm kt sukaneka atau family day ke hapa tu tp tarik tali lain. Macam nak, macam xnak. Macam suka, macam xsuka. Macam syok dan jatuh cinta, tapi macam xmahu layan sgt. Nak ke tak nak sbnrnya? Malu tapi mahu? Mahu tapi ego? Mahu tapi takut cinta tak berbalas? Mahu tapi takut syok sendiri? Mahu tapi xmahu memulakan? Mahu meluahkan tapi takut direject?

Wow banyaknya persoalan?? Sape nak jawab nih? Ok guys aku hanya mahu pendapat korang sila respon kat komen, terima kasih. Hahah.

Knp tiba2 aku bukak topik ni? Ade sesuatu ke? Hahaha. Bukan mcm tu. Aku tibe2 teringat mase program aku Ahad lepas (rujuk entri ini). Ustaz tukang penceramah tu ade ckp pasal ikhtilat, chatting tidak syar'ie.
Sbnrnya kalau ikutkan mmg xboleh atau haram chatting antara lelaki dan perempuan yg bukan mahram melainkan kerana hal yg penting dan tertentu. Kerana chatting tidak syar'ie ini adalah 'bunga2' zina sbnrnya kalau terlalu lalai, asyik sampai rindu2 dan angau2. Mustahil kalau dah berbual2 panjang tu tiada perasaan suka dan asyik dalam hati baik lelaki mahupun perempuan yg berchatting dgn org yg berlainan jantina. (melainkan dia gay atau lesbian).

Sebab itu kami disini dilarang penyalahgunaan teknologi iaitu internet dan handphone. Selalu msg2 ngn pakwe makwe samada dlm sms mahupun ym dsb itu semua adalah dilarang dan diharamkan. Malah bercouple sebenarnya adalah haram. Kalau betul2 suka, terus kahwin dan xperlu bercintan-cintun konon2 nak kenal hati budi. Xperlu. Ok mst ramai hentam aku tp aku cuma ckp benda yg betul dan xsemestinya aku xbuat. Aku pun pernah bercouple walaupun aku tau hukumnya haram. Tp skrg aku single n xmahu lg couple2 ke hapa tuh buang masa dan hati blh jd sakit.

Hikmah di sebalik larangan sms dan chatting tidak syar'ie? Ok ko blh ckp..'ala kawan2 je bkn ape pun.' Mencegah lbh baik drpd mengubati. Mula2 mmg la kawan tp lama2? Atau ko ckp, 'ala bual pasal pelajaran xpe kan?'. Mula2 mmg pasal pelajaran tp last2 mst melencong perkara lain. Fitrah antara lelaki dan perempuan tu Allah jadikan memang saling menyukai dgn yg berlainan jantina. Ko nak bantah cakap aku? Sila bagi dalil hahahah.

Ok aku xmahu ckp lg pasal tu sbb aku pun buat. Aku ym je ngn semua org xkira laki ke pompuan sbb aku ni sempoi. Aku pun bukan baik sgt. Kalau aku ni betul2 'syadid' dan jenis 'jaga pergaulan antara lelaki dan perempuan' dah tentu aku xkan buat blog poyo mcm nih.

Jatuh cinta tidak salah tp yg salah adalah perlaksanaan cinta yg tidak diredhai oleh Allah. Cinta yg bagaimana yg tidak diredhai Allah? Seperti yg aku katakan td asyik call, sms, chatting, dating padahal belum ada ikatan yg sah. Percayalah itu semua memang bunga2 zina. Malah bertunang bukan tiket untuk kau menghalalkan yg haram. Aku cakap ni adalah utk peringatan diri aku jugak bukan utk hentam sesiapa. Aku juga manusia biasa yg selalu kalah dgn hawa nafsu. Aku juga pernah dating dsb seperti yg kusebut di atas. Aku bukan insan yg baik dan warak lg zuhud. Aku bukan sperti itu. Tapi ini adalah untuk ingatan bersama. Kita sama2 insafi diri dan perbetulkan diri kita menjadi insan yang lebih baik.

Eh mcm dah lari dari tajuk je? Ngeee.... sori2 entri lbh pnjg drpd biasa. Dush2 sama diri aku!

Pasal ustz penceramah tu. Ade dia cakap gini..(ayat aku dh ubah cket2 kot tp isi sama)..
"Tak payah chatting2 ni xperlu. Kalau betul2 utk tujuan perkahwinan xpe la. Ini kadang2 mcm main tarik tali. Macam nak, macam xnak. Selalunya akhawat (perempuan). Dia layan je kawan lelaki tu seolah2 mcm suka. Pastu dah lama2 tu, dia boring kot, dia tinggal. Dah merana si lelaki tu. Kesian.. Tak baik la buat camtu."

Erk?? Dush!!! Kena sebijik kat muka aku! Aku mcm terasa siot sbb aku pernah buat mcm tu. Ngeeeee...... tp bukan bermakna tinggal weii. Kan kawan2 je? Kenapa lak nak merana? Adeii xsesuai.

Ustaz bg contoh mcm tu sbb mungkin ramai lg perempuan yg suka buat mcm tu selain aku (aku mengaku la aku suka layan hua3) kot? Tetapi adakah perempuan je suka main tarik tali? Lelaki??

Bg aku itu bukan main tarik tali tp lebih kpd sifat malu dan segan bg seorang perempuan. Xkan la pompuan nak mula dulu.."wei aku suka kat ko. jom kawen". Tak tercengang ke si lelaki kalau gamble sgt girl tu?

So si lelaki la yg salah. Lelaki la lg suka main tarik tali. Kalau ko betul2 suka kt awek tu, ckp la terus terang.." Sy betul2 suka kt awak n nak jadikan awak isteri saya. Sy akan jumpa mak ayah awak. Bg no telefon ayah dan alamat rumah". Itu contoh je la.

Maka aku menafikan sekeras-kerasnya kaum hawa lebih suka main tarik tali. Pendapat aku ialah lelaki yg lebih suka main tarik tali. Siapa sokong aku sila cium pipi aku muahahaha (girls only hahaha). Siapa bantah sila berambus. Ok melampau aku gurau je. Sape bantah sila bg alasan dan pandangan. Semua komen akan akan dibalas heheh.



28 comments:

::[si putihpurple]:: said...

aku pon salu ckp cam ko..

"aku ni bkn nyer baek sgt pon..bkn warak pon..bkn alim pon..tp xde r jahat sgt.."

tp kwn aku ckp kite dilihat antara baek or jahat je..xde baek sket or jahat sket..n akhir2 nnt kita ade 2 plihan je..antara syurga dan neraka..

dan kate2 itu mmg buat aku berpkir pnjg..hehe..

weh aku rase pompuan pon suke maen tarik tali r..laki tu bkn maen tarik tali..tp laki suke nk try masuk line byk2..last2 sume mlepas..pdn muke..agaga:D

::[si putihpurple]:: said...

weh ko kt al azhar ke??

ber_uwang said...

terserah pada diri masing masing.. kemana haluan kita nak pergi.. sebab semua nya bermula dari hati

Faarihin said...

hahaha.. saya pun cam gitu gak dulu... cium cik seimura tanda hormat hehehe.. wah.. ustazah dah mula bagi ceramah tu.. huhuhu..

owh patutlah kawan sy tu dah tak on ym.. mungkin dia dah insaf kot.. hahaha...

Boneka tak sakit said...

wah ceramah lah puteri!
hahaha...

adesh isu tarik tali! eh.. entah la aku tarik tali ko ke puteri!

kdng2 ada kut! kompem lah bagi aku ko sgt2 chantek kut!
tapi au bdk2 sgt2 aku tak tau apa tu erti keikhklasan kesin aku

so aku bermain2 je dgn tali! xpe lah apa pown hukun yer aku terima kut!
tapi takut juga kalau hujung tali sana dah tersimpulan kan! :P

entry nie sgt serius kut!

::[si putihpurple]:: said...

wah!! tibe2 aku bangga ngn boneka..agagaga:D

ko da tarik tali puteri tuh..jgn nak buat2 xtau..haha:D

eh ujung tali tu mmg tersimpul tp blom simpul mati lagi..ko ade chance lagi tuh...

*besar hrpan aku kasi kt ko boneka*

wakakaka:D

seimura said...

si putihpurple....
erkkk aku turut berfikir panjang dgr kata2 tu. ngeeee....

hahaha ye padan muka lelaki yg suka pasang ramai tp last2 semua melepas. agagaga...

yup aku kat al-azhar.


pakcik ber_uwang....
ye betul tu uncle. trimas2 sudi respon haha.


faarihin....
ok2 terima kasih cik faarihin hehe. ngeee xde la ceramah tu..huhu.

oh ada gak kwn yg xon ym ye. invi kot? haha.


boneka....
mana ada ceramah. adeshh..

ok serius aku xfhm ko ckp ape tah ni? byk sgt tali ko sebut. aduyai.

serius aku xfaham apa2. agaga...


si puthpurple....
uik awat bangga ngn boneka? haha.

aku pun xfaham ape tah si putih ni ckp..adeiii..

Ms.Independant said...

amboi boneka...
nak ngayat puteri la tuh.
huhuhu.

aku rase bende ni bergantung pd stiap individu...
bukan ikot sama ada lelaki atau pompuan je kot...

:)

.siv. said...

erm bagi gua....











































































































gua ngantuk lah.

lalallaa


bai.

jane said...

entry ni buat aku termenung kjap seimura..
hahaha
aku dah lama tak on ym sbb ni lah

sbb fikir tak bgos jugak chat2 ni lbih2 lg if ngn kwn laki
ngahahaha

sbb aku mmg jnis tk layan sms n couple2 ni..tp bila aku pikir aku ade ym, tu pon mcm sama jerk..


ngahahaha

tak kisahlah sapa main tarik tali pon tp yg pasti, kalo laki tu ikhlas...aku lebih suke die trus trang n jumpe abah aku trus..

settle..
bru tau dia iklas

hauhauahua
pnjg komen aku

lalalalala~
gd entry beb
syg ko;)

seimura said...

ms.independant....
sila abaikan ayat2 boneka tuh. aku xfaham.

ye betul mmg bergantung. terima kasih atas pandangan. heheh.



siv.....
adeshhh penat aku tunggu pandangan ko siv.
ok lah pergi lah tido. huhu.



jane.....
ok ko mmg bgs xlayan sms n couple. daku skrg pun dah xlyn sms n xde couple2 nih. tp aku still ym ngn semua org! ngeeee....

ye aku sgt setuju, kalau betul mahu, jumpa la abah kita ye tak? baru gentle n menunjukkan kesungguhan.

ok terima kasih atas pandangan. sayang ko jugak.

hBz said...

hasil kajian. perempuan!

ni kire tarik tali jg ke? tak mau masuk lg sini. chating2. ish

Boneka tak sakit said...

hahah aku pown sbnr yer tak paham la apa aku komen!
simple kan lagi la
aku suka tgk ko puteri
aku suka cara ko,

tapi aku tak tau nak rasa apa! bagi aku xcukup aku rasa gila mcm syima!
serius la

aku hormati la ko punya cara! mungkin tu cara ko..
tapi kata kan aku betol2 yakin aku suka ko puteri

aku rasa aku berani je jumpa ayh ko kalau tu yg ko nak!
tapi apa2 pown kena juga perempuan nak kutt!

haha :P

sbnr yer aku pown pelik asal ungu cair tu bangga dgn aku! aku sbnr yer dlm keadaan pening semasa menulis tu!! heeheheeh

mcm ko kata la kan..dm2 kwn2 dgn perempuan atau lelaki! mana mungkin xwujud rasa syg dan admired.

aku xmalo lah kat aku admired ko! xslh kut tapi sebab dia..! tahap keikhlas aku tu aku sendiri ragui! sekian terima kasih

bapak aku jujur! hgahahaha :P

Tawel Sensei said...

Sebenarnya, bukan lelaki, dan bukan juga perempuan, tetapi Khairul Nizam lah yang suka main tarik tali. Beliau adalah kawan aku masa kecil yang pernah mengaku bahawa dia memang suka main tarik tali.

Apa pun, kenapa kau tak nak mula dulu Seimura? Setahu aku kau ni kan sempoi? Haha.

amirah said...

terpulangla kpd diri msg2
xkira laki or perempuan sama2 main tarik tali

tp betul gak yg psl si lelaki ni, diorg suppose mulakan dulu, bg hint ke ap ke,pastu barula si wanita leh respon...
mgkin lelaki tkt nk amik risiko nie
sbb 2 diorg xmulakn..

Faarihin said...

agagaga.. bila baca komen bro boneka tu teringat plak entri dia.. wah.. pengakuan berani betul dia pada seimura ni.. apa jawapan cik seimura plak? hehehe..

hmm.. ha,ah mungkin kawan sy tu invi kot.. yelah dia pun azharian cam cik seimura gak... hehehe..

seimura said...

hbz....
ciss ko xmemihak kpd aku!!
ape pun tu pendapat masing2. thanx bg pandangan hahah.


boneka...
mak oiii panjang giler komen mcm wt entri baru! huahahaaha!!

boneka bkn ko sorang admired kat aku tp ramai lagi jejaka lain yg turut admired kat aku. bunyi2 mcm aku ni perasan tp aku nak ckap jugak yg aku ramai peminat!!
huahahahaha aku sungguh riak okay?!!! sila abaikan.

pokok pangkalnya kena istikharah n mintak petunjuk drpd Allah tu plg penting. Kalau dua2 lelaki dan perempuan tu suka sama suka pun tp mmg bukan jodoh mmg xjadi juga.
sbb itu apa2 hal kena kembali pd Allah dan mintak petunjuk Dia.

tahniah anda jujur huahahahah.

okay aku bgtau awal2 abah aku sgt2 tegas dan garang lebih2 lg pasal agama. Syarat jd menantu, dia akan uji bakal2 menantu dia suruh bace Fatihah. Kalau bace surah Fatihah pun xbetul beliau akan reject serta merta! tu belum lg bab sembahyang, rajin pergi masjid. beliau amat2 tegas dan protokol hanya kami adik beradik yg mengerti. xcaya tanya Sarah.

Okay tibe2 aku bgtau ko pulak ye? hahahaha. bkn utk ko je tp utk semua jejaka yg meminati aku aku bgtau cmne abah aku huahahahah. okay aku gila perasan jgn amik peduli hahaha.

sekian pnjg giler komen aku!!



tawel sensei....
ko ni nak kena siku ke ckp pasal kwn ko yg suka main tarik tali?
aku mmg sempoi tp aku juga ade maruah. ngeeeee~


amirah....
tu la lelaki kebanyakan mmg xgentle n penakut!! hak hak hak.


faarihin....
hahahahaha aku sudah jwb komen beliau tu faarihin.
ohoh mgkn betul kwn ko tu invi je heheh.

Solehah said...

aku nak lari tajuk la..aku setuju cinta berlandaskan syariat tu sangat la indah. mcm dlm cerita ayat2 cinta atau ketika cinta bertasbih tu..mcm tu sepatutnya kita muslim ni..tp dah bnyk kt terpengaruh dgn anasir kafir ni kan..

seimura said...

solehah....
itu la pasal. aku pun sama je teruknya. adeshh..

ada said...

hahhahahah... aku suka entry ko weh...


errr,,, aku mmg ader masalah perchentaan ni tazah.. (panggilan pendek untuk ustazah)


aku tak tau sape yang tarik tali sekarang, aku ke mamat tu.. aku tak tau dia suka kat aku betul ke memain ke..


arrrrggghhh... CINTA itu TENTION...

.alie. said...

laki pompuan sama je la sayang..
kalau dah manusia memang akan ada kebarangklaian tersebut..
tarik tali bukan la nak main-main tapi takot kepada komitmen..

nyah tarik tali sebab nyah hanya mahu berkawan
tp depa tersalah faham kat nyah...
my bad..


T_T

.alie. said...

tapi aq spesis x minat ym..
on hanya nak tgk emel masuk je



:)

::[si putihpurple]:: said...

hah boneka..ape lagi??ade bran x pi jumpa bapak puteri ni??agagaga:D

tu dia...boneka oh boneka..sugguh berani kamu ye.tahniah2!!

bapak den suko laki mcm ekau ni haa...wakaka:D tipu je..aku nk cari laki yg prngai mcm bpak aku..ok x??haha:D

Boneka tak sakit said...

:P
sbr yer aku tau.. dan dpt rasa kan msg nie bukan di tuju kan pada aku sbnr yer..

saje nak bermain api! aku kan rilek je!

owh camtu ke ayah ko!
serius la aku xlayak pown tuk ko.. sejak dulu kut aku rasa camtu..

tapi aku xcukup megilai ko!! kalau aku gila ko. xde yg mustahil!

xpe lah puteri.. jgn lah ko paksa2 aku meminang ko! terlalu awal pouteri terlalu awal hahaha. :P


ungu cair!
ko xkenal ke aku nie mcm mana,.. aku nie jujur bodoh sikit hahaha...
:P lagi pown aku xpernah pk benda buruk pow

ko bukan org negeri sembilan laa asal ko nie selalu nak confuse kan aku!! begong yer ko!!


ps
skrang ramai org mula, pk nak cari jodoh cara islam. nie pengaruh nurkasih dan novel2 islamic nie. tahniah laa!!!

seimura said...

ada.....
eh? apsal masalah ko sebijik cm masalah aku hah?? adeshh..

tp mcm aku ckp kt komen atas tu kita kena kembali pd Allah, mintak petunjuk dari-Nya.

jom sama2 kita wat solat istikharah.



alie....
ye mgkn betul kata ko laki pompuan sama je suka main tarik tali.

aku setuju jugak mgkn takut pd komitmen tp sampai bila nak mcm tu kan?

hmm susak jugak kan salah2 faham ni? xpe lah.

oh aku on ym sbb kalau2 ade info drpd kwn2 aku kt cni..huhu.



si putihpurple....
wah ko putih..xhbs2 skandalkan aku ngn boneka. aduyai...



boneka.....
lah? msg yg mana? agaga...

aku suka main ngn api dan air. weeee~

bkn pasal layak xlayak wei. kan aku ckp umum bkn tuju pada sesapa.

ape yg xde yg mustahil? xfhm. agaga..

uik? sape yg paksa ko ni? adeshhh..

ahahahaha.. dialek negeri sembilan org sng tiru ekekeke..

jwb ps ko; ramai tu siapa ya? aku mmg dr dulu nak cari jodoh cara islam n bukan terpengaruh ngn nur kasih n novel2 islamic. sbb aku mmg belajar agama so pengaruh2 ni xmain arrr....

Jard The Great said...

cara ku senang je.. tak mo men tarik tali.. kalo nak.. terus jumpa parents aku. senang citer. ehehehe

ada said...

yeke ko pon masalah sama ngan aku?? best arr kalo leh sembang...

aku buntu nih

seimura said...

jard....
haah aku sokong dgn caramu itu.


ada....
tu lah pasal aku buntu gak.

add ym aku; racunsakti@yahoo.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...