24 December 2009

AKU SEBENARNYA MEMANG BUSY

Assalamualaikum dan selamat tahun baru diucapkan. Rasanya msh lum terlmbt utk wish selamat thn baru 1431 Hijrah.

Sempena tahun baru ni aku punya azam baru iaitu rajin g kelas Sheikh Hussein. Sbnrnya kelas syeikh ni khusus utk bdk2 thn satu tp bdk2 thn 2&3 dialu2kn menghadirkan diri jugak utk ulangkaji. Mase aku thn satu dulu pun hari2 aku dtg kelas syeikh. Tahun satu mmg agak meletihkan bg kami siswi Qiraat.

Ops may be aku lum pernah bgtau yg aku amik kos apa di Mansurah, Mesir ini. Ramai yg tanya aku amik kos apa n bila ku ckp apa kos aku, mereka terpinga2 plak xpernah dgr. Tu yg aku mls nk jwb kdg2. Xpe la aku bgtau jugak la.

Fakulti / Kuliah : Pengajian Islam
Syukbah / Bidang pengkhususan : Takhasus Qiraat
Taraf : Ijazah Sarjana Muda
Tempoh pengajian : Tiga tahun
Mula pengajian : Oktober 2008 (tahun satu)

Sekarang AlhamduLillah aku dh naik tahun dua. Berikut adalah jadual kelas2 aku pagi n petang. Kelas Syeikh Hussein ni sbnrnya kelas tuisyen utk kami. Kelas yg wajib dtg ialah kelas Maahad yg ptg tu.

JADUAL KELAS SHEIKH HUSSEIN
HARI&WAKTU : 7.00 PG – 9.00 PG / 9.00 PG – 11.00 PG
SABTU : ULUM AL-QURAN (1) / TALAQI
AHAD : RASM AL-QURAN (1) / TASMEE’
ISNIN : QIRAAT (1) / JAMA’ QIRAAT (2)
SELASA : ULUM AL-QURAN (1) / TAJWID
RABU : FAWASIL (1) / TASMEE’
KHAMIS : QIRAAT (1)/ TAUJIH QIRAAT (3)

JADUAL KULIAH MAAHAD TAHUN DUA QIRAAT
HARI&WAKTU : 1.00 PTG – 2.00 PTG / 2.00 PTG – 3.00 PTG
SABTU : HIFZ AL-MUTUN / QIRAAT
AHAD : QIRAAT / RASM AL-QURAN
ISNIN : QIRAAT / FAWASIL
SELASA : QIRAAT / FAWASIL
RABU : QIRAAT / ULUM AL-QURAN
KHAMIS : QIRAAT / RASM AL-QURAN


p/s :- sekolah n universiti (pengajian islam) di mesir diasingkan lelaki n perempuan.

Jumaat – 12 Dis 2009 – 7.30pm

8 comments:

Boneka tak sakit said...

hehe siap letak jadual haram ak tak reti baca jadual ko hahaha

seimura said...

abg boneka...(bodek)
hahahaha... asalnya ade table (word). bile copy paste dia hilang daa...

abe long said...

hah...puh....ganaih...waaaaaaaaaaaa

seimura said...

abe long...
hoh? apa yg ganaih tu?

amirah said...

KAT SITU AD KOS MEDIC GAK KN?

seimura said...

amirah...
yup ada.

Fatt Chin Choy said...

bakal ustazah ler ko ni
malu aku ko baca entri aku
auwwww

seimura said...

ah fatt,,,
huwaaaa aku xmau jd ustzh. aku nk jd pegawai hal ehwal islam.
lah amende lak ko nak malu? musykil tol.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...