01 December 2009

aku tibe2 rase segan..hahah..

Hari tu raye pertama raye haji ade ziarah satu umah ni. Bkn ahli bet aku je dtg ahli bet lain pn dtg gk. Lpas mkn2 kitorg mula nk beredar la nk g umh org laen plak. So sblm pulang kami salam2 ngn tuan umh. Sbl salam2 ngn tuan umah kami salam2 ngn org lain yg turut ziarah umh 2 tp lom hbs mkn..

Aku xkenal ngn org2 yg aku dok bersalaman nih, sorang ja aku kenal coz dia org lama. Diorg pn xknal aku kot coz pandang2 aku cm pelik. Hari 2 kn aku blik malaysia awal, cuti 5bln lbh kt malaysia so aku pon xla kenal ramai org.

Mase salam2 tu mereka nih pandang2 aku cm terpegun2 n xkelip2 (ceh aku perasan tp ni kenyataan ok?). Tp aku wt selambe n memaniskan muka semanis mungkin. Yelah ucap selamat hari raya dgn senyuman penuh ikhlas pd setiap org yg aku salam. Tibe2 ade sorg akak ni tanya..

"Dik, org mana ye?" Mase tu aku dh nk kuar dr bilik. Kat pintu..aku toleh n jwb..
"Org Johor.." sambil bg senyuman plg manis ngn muka innosen lg cute lalu berpaling n terus berlalu..hahah.. then aku terdengar suara2 berkata..

"OH org Johor...dah agak dah..."
"Lemah lembut je orgnye ek?"
"Patut la..org Johor rupanya.."

Adehh...aku plg xboleh blah part 'lemah lembut' tu. Sumpah aku rase nk gelak kuat2 sambil guling2 atas lantai dgr org komen cmtu. Xsesuai u. Diorg xkenal lg aku ni punya terjal lg gila2. Aku rase mst muka aku merah padam mase tu tp nsb bek xde org perasan. Hua3..

Sbl ni mase kt MARSAH dulu pon ade bdk ckp cmtu. Kwn aku la cter blik ade sorg adik dorm dia ckp gini..." Kak F...... tu muke lembut je n nmpk lemah lembut, xsangka plak dia cam ganas2 gak orgnya.." Yg member aku tu mngutuk aku ngn berkata..."Huh nyampah aku dia puji ko gitu..hahah.."....Aku terus ketawa terbahak2 dgr cerita dia..

Heee...pls la aku btol2 rase segan org ckp muka lembut ni...tidakkk...

p/s :- Pilih la gadis Johor yg terkenal ngn lemah lembut n sopan santun... haha..



5 comments:

Boneka tak sakit said...

syima org johor tau,..4!! aku skong org johor kebanyakan dia semua cun.4!! ko nie promoted diri lak ceh....

hehe lemahlembut yer ko.. tu arr ko nie aall that tol lah..

Hisham said...

salam..i caye u lemah lmbut n sopn sntun orgnyer...tp u leh gak jd sebaliknye..u jgn brtukar jd hijau sudah...hehehe.wasalam

seimura said...

boneka..
hahaha..aku bkn promote diri la firdaus... xbaik ko ckp aku cmtu haha..

seimura said...

bro hisham...
oh bro time kasih byk haha..
err hijau cm boneka ke?? kah kah kah (ketawa jahat)..

Hisham said...

jgnla ktawe cmtu...tkt r..dh la i tggal sorang2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...