06 December 2009

Macam mana blh xperasan??

6 Disember 2009
Jam 2.50ptg..

- Aku berjalan keluar (sorang) dr Maahad. Hm mcm nk gi Suq beli lauk. Rasanya dlm peti ais dh xde lauk utk masak esok.

- Sampai suq, beli ayam 2kilo, limau 2kilo. Agak berkilo2, berat. So aku amik keputusan naik taxi xmau naik tremco. Aku tahan taxi n ckp destinasi, "Syari' Maghsalah (JAlan Dobi)". N pkcik driver bersetuju.

- Mase nk bukak pintu kereta bru perasan. Eh?! Ini bkn taxi ler... Ni keta kaler putih cm taxi tp xde belang maroon atau coklat gelap. Lah aku dh salah tahan. Aku xperasan pun td, sumpah. Tp npe pkck ni selambe je xckp ni bkn taxi? Aku dh berbelah bg nak masuk ke x ni? Beberapa kanak2 arab pandang aku dgn penuh kehairanan. Mst dlm hati mereka berkata.."Malizi (Malaysian) ni suka2 hati je thn keta sape tah. Ape dia ingt asal keta wrne putih semua taxi ke?"

- Tp aku masuk jugak. Aku dh serba salah. AAAAAA!!!! Aku dh malu giler sbnrnye nih aku dh salah tahan. Malunye haku!! Aku betul2 rase sgt malu. Tp pkck ni ok ja.

- Xlame dia amik penumpang lain, ade 2 org mama. Mama2 tu pn cm pelik agknye.."taxi ke ni?". Tp pkcik driver suh naik gak.."Ta'al, ta'al". Maka mereka pon naik sama. Warghh... ni taxi ke bukan sbnrnya???!!! Aku msh dlm kebingungan.

- Tibe tmpt aku, Madinat Salam pkck driver xde belok.(nk masuk kwsn umh aku kena masuk dlm). Dia terus je. Ah sudah, mst dia ingt Syari' Maghsalah yg kt bndr Tir'ah tu x? *Bandar Tir'ah lbh jauh cket dr Bndr Salam).

- Dah tibe kwsn Tir'ah dh pun. Pkck bertanya pd ku.."Nazzil fen? (turun kt mana?)". "Hina bas (kt sini je)". "Hina? (sini?)". "Aiwa hina (ye kat sini)". Maka aku turun la kt bndr Tir'ah ni. Aku ke seberang jalan n tahan taxi lg skali utk balik ke bndr Salam.

- Kali ni aku berhati2 supaya xsalah tahan lg..(tlg jgn ketawakn aku). Maka aku selamat smpai destinasi n menapak cket utk tiba di rumah aku. Ngeee....mcm mana la aku blh xperasan td keta yg aku tahan 2 bkn taxi?? Tapi knp pkck tu suh aku naik jugak? Atau dia nk jaga hati aku n baik hati nk anto aku (tp salah anto gak)?

- Aku xciter kt ahli bait aku kang mst diorg gelakkn aku smpai hentak2 meja. So aku diam je cm xde ape berlaku.

5 comments:

miNt said...

ak pernah tahan lori susu dutchlady kt sek.teknik highway kt alor star sebab ak igt public bus.

sume student situ gelakkan ak.


=.="

Boneka tak sakit said...

aku pernah tunjuk paha aku!
pastu awek berenti.. sebab kakai aku hot! huhuhuh....

:P waahh best lah kalau ko bubuh2 mcm bahasa2 arab!:P

Hisham said...

salam...u ni rabun kaler nie...hahahaha

Fatt Chin Choy said...

nasib baik ko x kena culik
kalau aku... dah ku culik ko
hahaha

seimura said...

mint...
wah yeke.. tapi ko xnaik kan? aku ni dh siap naik lg plak. haha..

boneka..
ish ko ni seksual sungguh haha..
nak blaja bhs arab?? kui3..

bro hisham...
mse 2 nk cpat ok? xperasan.

ah fatt..
wah ko siap nk culik lg... aku rela bang.. hahahaha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...