24 October 2010

Hagah Dari Tanta

Assalamualaikum...

Sebenarnya ia bukan dari Tanta tetapi dari Malaysia. Yup seorang sahabat baikku mengirim sedikit 'buah tangan' melalui rakan yang pulang ke Mesir setelah bercuti di Malaysia beberapa bulan.

Thanks a lot to my dearest friend Rina Kurimi (bukan nama sebenar. lalala..) kerana sudi kirim makanan dari Malaysia. Hari tu dia bagi mesej di FB cakap ada hal penting nak tanya. Petang itu aku terus call dia dari sini. Rupa-rupanya nak tanya aku mahu makanan apa untuk dia kirim (sudah tentu makanan yang tiada di Mesir. huhu.) Aku pun tak ada la teringin sangat nak makan apa-apa tapi sebut je la beberapa yang aku mahu. Ekeke.

Pagi semalam bertolak ke Tanta ziarah kawan aku. Sakura (bukan nama sebenar juga. hak hak) yang baru sampai dari Malaysia 12 Oktober lalu. Sebelum ini dia sekeluarga (dah kahwin dan ada seorang anak) duduk di Mansurah tapi kali ini mengikut suaminya duduk di Tanta. Suaminya, Abdullah Fahmi (ini adalah nama sebenar okay?) menyambung pengajian peringkat Master di Tanta. Sakura lah yang bawa barang aku yang dikirim oleh Kurimi rina. Hehehe.

So apakah barang makanan itu? Jeng jeng. Tak ada lah spesel. Milo, keropok ikan mentah, magie kari, kerepek ubi, maruku dan beberapa balang biskut raya. haha. Bersyukur la kan. Bukan ke aku tak balik Malaysia tahun ini? Hehehe. 

Biasa lah, orang belajar jauh dan duduk jauh dari tanah air begini lah nasibnya. hihihi. Tapi pengalaman itulah yang paling berharga dalam hidup. 


2 comments:

.alie. said...

betol2..
tu namanya pengalaman,mana boleh cari kt mydin

=)

Seimura said...

ye betol tu. pengalaman yg berharga. weee.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...