13 January 2010

DILEMA MASAK


Sekadar gambar hiasan. Xde la sampai pakai topi cheff time memasak tu. Pakai apron tu ye heheh.

Dilema nak masak menu apa. Hahahah. Setiap kali tiba giliran aku masak, mst aku pening fikir nak masak apa. Mksd menu untuk hari aku masak tu. Sebab aku xnak menu berulang. Asyik2 yg sama je. Boring la kan?

Sesempoi2 aku pon, aku akan berusaha utk masak menu yg lain2. Heh kata org, kaum hawa ni kompleks. Hoho ntah lah. Tp rupa2nya bkn aku sorang mengalami dilema cmtu. Orang lain pun ade jugak rase mcm aku..pening nk masak menu apa. Hahaha.


Aku pun xla kreatif utk pelbagaikan masakan. Chewah haha. Hmm ok je masak menu berulang tiap2 hari sbb cara masakan setiap org tu berbeza. Aku dgn cara aku, mereka dgn cara mereka.


Oleh kerana aku tak makan bawang, so aku masak tak guna bawang pun. Mst sukar dpercayai kan sbb bawang tu ade aroma tersendiri dan boleh kata bahan yg wajib digunakan utk memasak. Tp kdg2 aku guna bawang jugak la...syaratnye aku tumbuk halus atau blender halus so aku xnampak akan kezahiran bawang tu..aku telan je la. Hoho. Tp boleh kata 80% setiap kali aku memasak aku xguna bawang! Tapi tetap sedap n menyelerakan juga hahah (*puji diri, jgn amik port).


Tapi walau apa pun kita mmg kena pelbagaikan masakan kita agar org xboring. Wahahah. Serius aku bkn suka memasak pun tp bukan lah xpandai memasak. Kerja rumah paling aku benci ialah memasak dan kerja rumah paling aku suka ialah membasuh pakaian. Kerja lain cam menyapu, menjahit, mengemas dsb pun aku suka gak tp memasak paling aku xgemar. huhuh.

Eh mcm dh keluar tajuk plak. Tp xde masalah pun utk memasak. Aku memasak kerana lbh kpd tanggungjawab, bukan minat. Sekian, terima kasih.

p/s :- turn aku masak hari khamis n sabtu.

14 comments:

Ms.Independant said...

Laen plak ngan aku...
Aku slalu ade konflik pilih nak makan ape kat kedai mlm ni ek...
Hahaha

Dlu aku pon tak ske bawang.
aku ske makan laksa...
tapi makan laksa tak best klo takde bawang!
Huhu

:P

seimura said...

ms. independant...
hahahaha. yg tu pun sama ngn aku. kalo kt kedai xtau nk pilih menu apa utk dimakan.
hehe laksa mmg kurang umph klau xde bawang. tp aku tetap xmakan bawang tersebut. hahaha.

Faarihin said...

alahai tak suka makan bawang ke? nape? abeh kalo masak sambal pun tak ada bawang ker? hehehe..

seimura said...

faarihin...
mmg xsuka xtau la nape hahah.
oo klau sambal tumis bawang blender kasi halus. ngahahah..

hisham said...

bile nk msk tuk i ??

seimura said...

bro sham...
tunggu i balik malaysia la. weeeee..

Kapten Luffy said...

i pun nak taw

seimura said...

kapten luffy...
hah?? nak jugak? blh2...lalala.

fiD said...

makan roti tempayan la nampaknye, hihi

Boneka tak sakit said...

aku pown nak!! apa nie puteri promoted diri lak nie! BAPAK MANTAP!! tergila2 lebih dari biasa skjp heheh..

seimura said...

fid...
hahaha. roti pun roti lah...

boneka...
nak jugak? blh2..xde hal.
wei mane ade promote diri. adeshh..

.siv. said...

rajin syial ko masak.
aku pon tak pandai.
muahahhaaha

Boneka tak sakit said...

nak haha.. :P k lah makin xsabar tunggu piteri balik!!

:P

seimura said...

siv...
dah mmg tanggungjawab la wei. aku bkn suka masak pun, makan suka lah. gagaga.

boneka...
weeeeeee!
tuggu lah kepulanganku..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...