18 January 2010

Aku Bukan Budak Nerd




 

 

 

 













Assalamualaikum....

Ok kali ni just nak upload2 pic shj xde cerita sgt. Gambar2 ni diambil ketika aku nak cari 'mushaf maudhi'ee' (Quran dgn muka surat berwarna warni mengikut tajuk n cerita dlm setiap Surah). Quran jenis tu mmg xde jual kt Malaysia setakat ini. Sape nak tgk isi kandungan Quran tu mcm mana sila angkat kaki. Aku blh upload lain kali.

Ok kt tempat aku ni, Madinat Salam mmg terkenal ngn gedung kitab2 gitu. Ade byk kedai kitab sbnrnye tp kedai yg plg femes n plg besar Maktabah Al-Fayyad namanya. Korang kalau masuk dlm maktabah ni mmg rasa kagum n teruja sgt2 la wa ckp lu. Baaaaanyak sgt kitab2 mcm2 jenis n kategori, mcm2 saiz..(tp semua dlh bahasa arab la). *lg satu owner n tokey sumer kacak2 belaka muahahahah (xde kaitan). Tapi gambar2 ni bkn kt maktabah Fayyad, maktabah lain.

Aku xla byk beli kitab pun kt kedai2 ni dikhuatiri hanya jadi hiasan di rak tp xbaca pun..(kebanyakan org mcm tu). So aku hanya beli yg mana aku perlukan sahaja. Heheh. Lagi satu aku bkn faham sgt bahasa kitab hahaha. Lg2 kalau penuh sastera gitu. Hihih.

Eh td aku kata mcm xde cerita sgt tp panjang lak aku menaip. Hohoh. Tak kisah la tu. Dan yg paling poyo entri xde kaitan lgsg dgn tajuk. Bangangnya... adehh.

p/s :- sbnrnye tajuk tu aku letak last sekali lepas hbs menaip cerita. Dush!

12 comments:

Kapten Luffy said...

tu kedai buku ker? kagum plak aku tgk
heavennnnnnnnn

seimura said...

kapten luffy...
yup mmg kedai buku. aku mase first time masuk mmg kagum giler wei.. xkelip2 mata aku tgk.

Boneka tak sakit said...

ko rasa ko nerd..
nerd pown bagus apa..

seimura said...

boneka...
eh ko xtido lg?? ngeeee.....nerd kalau btol2 pandai xpa. hahah.

Boneka tak sakit said...

aku bru bangun heheh
ada kebetol2 pandai..

eh., puteri cakap nak ksi pic.. :P
cepat arr send email je koi xo9 ym lama eh asal?

seimura said...

boneka...
wei kan aku ckp aku xbukak emel n ym skrg. aku on skype je. adeshhh

fiD said...

kagum... Mesti senang kan kalu ikot warne.. bile la malaysia nak ade.

Boneka tak sakit said...

owh ye ke bila ko cakap.. ak xperasanhehe

abe long said...

byk buku..
xde ke buku yang manrik2?

bak mai 1
aku nk membaca

nge~~~~~~~~

seimura said...

fid...
yup mmg senang. ntah la, tgu aku jd menteri pelajaran kot. hohoh.

boneka...
cehh ko sudahlah

abe long...
banyak je buku2 menarik. ko nak bace buku pasal apa?

Faarihin said...

hahaha.. konon tak de citer.. tapi de gak cite.. hahaha.. memang takde kaitan langsung tajuk ngan entry.. hahaha.. (^__^)

seimura said...

faarihin...
hahahahaha.. tu la pasal. entri merepek je ni. hahah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...