30 November 2009

muka cantik perangai huduh VS muka xcantik perangai cantik

jeng jeng jeng... ape kebenda tah judul entri aku kali ni ye. aku cume teringat kt kwn aku sorg ni..mase kitorg form 4 dulu..

mase tu kitorg tgh borak pasal pe tah xingat. tibe2 dia ckp cmni,
"korg pnah dgr x? pepatah org tua ade mengatakn, 'biar muka xcantik asalkan akhlak/perangai elok n cantik'...tp pepatah org muda lak kata...'biar muka cantik perangai huduh. sbb perangai blh diubah. muka klu asal dh mmg xcantik, mane leh ubah. xkan nk wt pembedahan plastik pulak'.."

kitorg yg lain terkejut n terus ketawa terbahak2 lpas tu. sumpah aku xpnah dgr pepatah poyo cmtu(pepatah org muda). hahah.. sbnrnye itu mgkn pepatah yg direka bdk2 nakal (boys) utk kenakan balik pepatah org tua. hahaha..

tp bila kami fikir2..ade betol jugak pepatah org muda tuh. hahaha. tp seeloknya biarlah muka cantik seiring dgn akhlak yg cantik..betol x??

p/s :- aku xtergolong dlm mana2 kategori..huhuh..

12 comments:

hisham said...

ye ker u ade sume pakej tu???tp i ni dhla x lawa..prangai xla elok sgt..tp i pandai masak...hehehehe

Seimura said...

bro hisham...
wah pandai masak yg best ni...

kawie2020 said...

hahahahaha.. aku memang penah dgr member aku ckp pasal pepatah nih...

rupa akan buruk juga bila dah tua tapi akhlak yg mulia akan dikenang walaupon kita dah ke alam kubur..

Seimura said...

kawie...
aku setuju 300%. lalalala..

Anonymous said...

aku muka cun perangai baik pandai masak(air) dan lain2 aku world lah hahaha ;4))

awek peranagi buruk! menjelekan.. tahan pown mungkin 2bulan aku tau.. sebab pekerja aku ada sorang muka cun tapi perangai mcm busuk...

tak minat aku
mula aku rasa juga dia menarik.. last2 aku muak lah

tapi di jadikan cerita
aku ada pekerja yg gemuk hitam
tapi dia suka senyum..

pastu lama2 kan..
aku cakap dlm hati aku
chantek juga wan bukan nama sbnr nie
aku tak kesah kalau kahwen dgn dia

hahahaha serius kesah benar hahaha

Seimura said...

boneka..
wah ko komen kt ruangn komen aku mcm wt entri baru je... baik ko wt entri kt blog ko wei..hahaha...

plg bgs muka cantik perangai pun cantik... mcm haku ni.. ehh??? terpromote diri plak..haha..

Anonymous said...

ko baik tak?
nak tekel ni
haha

Seimura said...

ah fatt..
aku mmg baik lg pemalo gitu... hik hik..

Anonymous said...

aku ada dua 2 tak ko rasa???haha

Seimura said...

jane..
mmg ada sbb ko sama ngn aku..haha..kita sama2 ade pakej cantik n baik...(xagak2 puji diri, huh)

Anonymous said...

betol tu jane dan siti nurfaiirus kita bertiga memang ada full set! mantap...
tak mcmjantan2 atas tuuuu..

pakge lemgkap gitu~

Seimura said...

boneka....
eh ko nk join jgk ke?? ko kategori gay..lain ngn kami kategori gadis..haha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...