10 November 2009

aku krew al-fityan???

Semalam mmg best. walupun bengkel 2 xlama sgt tp kira okey lah. sbl bengkel ade perjumpaan unit Al-Fityan. Xpasal2 aku n Faridah kena join skali coz xde org. ( ade org tp xramai yg dtg utk meeting nih). Yang jadi persoalan di mindaku n Faridah, btol ke kami ni dh jd warga kerja komik al-fityan? kartun kitorg pn msh lum kuar lg...(alfityan edisi 3 msh lom terbit. lama dah.. sabo je..).

So smlm bru le ku kenal siapa gerangan encik Lagendaseni(LS) yg popular tu (kartunis komik2 terbitan PMRAM di bumi Mesir ini..). Meeting 2 lantik jawatnkuasa baru n ape2 lg tah. (err.. aku xcatat sgt..hahah). cm kelakar pn ade. Kartunis2 bru cm aku n Faridah ni pn blh join. xkisah la 2. Yg lg lucu, LS yg merupakan bos besar krew fityan ni kenal rapat (dlm ym) ngn aku n Faridah yg baru nk menapak dlm dunia lukis2 kartun ni. kwang3.

Aku xtau la klu kartun aku dh kuar nnt. Apa agaknya reaksi mahasiswa/wi cni? Huhuh. N mcm biasalah. Aku guna nama Seimura utk nama pena aku..(wahh.. mcm penulis n novelis plak nama pena..kui3). hmmm... aku dulu2 rajin gak tulis cerpen..(zaman sekolah menengah) tp sejak hbs sekolah aku dh xrajin nk tulis cerpen. (tulis diari rajin la.. huwa3). Sbb cerpen aku guna ayat2 n bahasa2 yg poyo, selamba n nakal (ehh..nakal??). ?Mksd aku bahasa yg gila2 n penuh keremajaan n lucu. (pening nk fhm?). So xsesuai utk aku publish kt khalayak.

Xpe la. Ckup je la Aku terjemahkn melalui lukisan..(cehh..). Yela... mcm komik al-fityan sendiri, ade garis panduan sendiri utk hasilkn karya. Mst berbentuk islamic, lucu tp penuh pengajaran. Kira cm sindiran berbentuk kartun pn blh. So aku xle bebas atau suka2 hati je nk anto karya yg xde unsur dakwah kt fityan. Hmm...nampaknya agak terbatas utk berkarya??

Tapi... ape blh aku kata. Melukis mmg senang.. tp nk cari idea n tema 2 yg susah. Lg2 yg berkaitan ngn kehidupan mahasiswa/wi Islam. Lucu tp penuh pengajaran. Bkn sekadar utk gelak2. So... plzz... sape ade idea tlg bgtau.. aku kekeringan idea...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...