05 November 2009

Asal Usul ' racunsakti '

Wah kesejukan mula melanda... pagi lagi sejuk.. trrrr....

racunsakti adalah salah satu daripada emel aku. (hmm byk sgt emel. Aku ada 5 emel kat akaun yahoo yang masih aktif). aku ingt lg emel pertama aku masa form 3 dulu... { snt_alextrunks_85@yahoo.com}. Aku dah pakai yahoo dah masa tu tahun 2000, tak pernah pakai hotmail. Emel pertama tu pun dah expired lama dah. Dah 6 tahun. Huhuuu... panjang tak panjang dan susah juga nak ingat.

Maka aku ambil inisiatif buka akaun baru. Dulu-dulu kan glamor chat guna mirc. Chanel kampung la mamak la... macam-macam lagi la. Zaman tu belum ada ym (yahoomessenger), skype, facebook dan twitter. Kalau dah wujud pum belum ada khidmat chat online. Sebab apa aku suka buat banyak emel? Sebab aku suka kenakan orang. Kui kui kui (gelak sopan).

Nama racun aku dapat ilham daripada seorang budak yang aku chat kat mirc channel kampung. Nickname dia 'poison', perempuan. Aku tak berapa ingat nickname aku waktu itu tapi yang penting melambangkan aku ini lelaki. Hahah. Nickname poison macam menarik dan best je. Aku pulak tengah cari-cari nickname yang senang ingat dan unik untuk emel baru aku.

Tapi aku tak nak guna English. Jadi aku guna 'racun'. Dan masa tu memang aku tengah minat giler kat Sheila On 7 terutama pemain gitar kedua/ gitar irama band tu, Sakti. So aku gabungkan racun dengan sakti. Maka jadilah racunsakti. Id yang unik dan senang ingat. Bila oramg minta emel aku akan bagi emel tu. Rata-rata orang mesti terkejut campur pelik bila dengar id aku tu. Bila orang tanya kenapa guna id macam tu. Jawapan aku biar senang ingat, tak mudah lupa. Bila tanya mana dapat idea guna id tu? Jawapan aku.. adalah...rahsia.. haha.

Tapi... baru-baru ini aku terjumpa ada orang guna id yang sama dengan aku. Aku terjumpa kat Friendster. Cis. Ciplak ke hape? Tapi lain sikit.. 'racun_sakti'. Aku ingat aku seorang je dalam dunia ni yg guna id tu rupa-rupanya ada juga orang lain guna. Hati aku kuat mengatakan yang orang tu (perempuan) menciplak id aku. Aku mula rasa jengkel. Kenapa mesti orang sibuk nak tiru aku??? waaaaa......

Semua nama-nama emel aku membayangkan ownernya lelaki kecuali satu je... emel 'puteri'. Hoho. Tapi emel racunsakti aku letak nickname aku avril lavigne. Kuang3... yang pasti aku tak pernah letak nama sebenar untuk semua laman web sosial yang aku pernah sign up. Lalalalala....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...