11 November 2009

gelaran baru??

Pagi yg agak sejuk. Mulai semalam aku n ahli bet aku dh mula panggil gelaran msg2. Asalnya adalah cdgn adik2 umh aku ni ler. Aku ni layankn n ikutkn je. N panggilan baru 2 adalah seperti berikut :-

Aku (24) = Along
Mila (23) = Angah
Akmal (21) = Adik
Umi (21) = Alang
Fika (21) = Achik

HAdui mcm2 la diorg ni. Mula2 janggal btol nk bahasakn diri Along (tuanya diriku...). Coz aku biasa bahasakn diri bila berbual 'aku kau'. Aku kn rock. Mana bhasakn diri 'akak' dgn adik2. Ahaks. Tp bile bhsakn diri ngn gelaran cmni laen mcm je rase. hubungn jd lbh mesra n akrab gitu. Cewahh.. hahaha.

Kalau kt kmpg, gelaran utk aku pn byk n mcm2 selain namaku sendiri. 'kakak', 'kak long', 'along'. Mane2 salah satu disebut atau dipanggil aku akn sahut sbb pnggilan 2 utk aku. Kui3. (nsb baek xpnggil 'abg long'. hahah..). Aku pulak bhasakn diri aku dgn nama bile bercakap ngn mak n abah. Ngn pakcik2 n makcik2 sedara kdg2 bhsakn nama atau 'kite'.(org jhr mmg glamer dgn 'kite'). Tapi yg bahasakn diri nama sendiri ngn mak n abah cuma aku n sarah. Adik2 yg lain semua guna 'kite'. Ape2 saje lah.

Ok aku nk g jawazat wt iqamah. Chow..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...