05 November 2009

setabah n secekal diriku....

tanggal 3 nov yg lepas mgkn antara episod plg sedih n memilukn dlm hidup aku....

genma..(skrg aku gelar arwah..)..

arwah ni mmg jahat n busuk hati. (wahh..aku dh start..) hari 2 bkn main lg nk smbg blik ngn aku. suka2 dia je. lpas dh boring, buang mcm 2 je. manusia jenis apa ni? aku xla patah hati sgt, xla frust sgt. cume bila bersendirian n teringat2... tu yg aku rasa very2 down...

actually...aku tak percaya msh wujud lelaki yg benar2 ikhlas bile berkawan atau berkasihan. pengalaman yg pahit ni buat aku prejudis terhadap kaum adam. lbh2 lg org mcm arwah. nmpk bkn main warak n zuhud tapi.... heh. hanya aku yg tau buruk dia 2.

ape yg blh aku kata... jgn terpedaya dgn luaran seseorg 2. nmpak baik tp sbnrnya??? macam setan. huh. bencinya aku!!! smlm gk aku luahkn perasaanku pd kemak. just for melegakn hati. pas 2 aku kembali ceria mcm biasa.

its ok. buat apa nk frust menonggeng hny krn sampah mcm arwah 2? xde gunanya. msh ramai sayangkn aku. Allah sayangkn aku. mak abah famili n kwn2 semua sayang aku. so ape aku peduli dgn jantan sampah tu? arwah ingt dia 2 bgs sgt? sempurna sgt? hahaha. tgk la aku skrg. msh kuat n ceria. xda la smpai xlalu makan, berkurung dlm bilik, menangis meratapi nasib... ye. rakan2ku melihat akan kekuatanku n ketabahanku...

kata org... mereka yg sentiasa ceria n mcm xda mslh tu... sbnrnye dia sembunyikn akn kesedihan atau kelukaan hatinya di sebalik senyuman, gelak tawa n senda guraunya. jauh di lubuk hati, dia pendam sesuatu mslh yg berat n dugaan perasaan yg amat berat n hny Allah shj yg tau.... xsiapa tahu... aku prnah jumpa org mcm ni...(mgkn aku salah seorg daripadanya?).

dugaan yg Allah bg utk hamba-Nya berbeza2. aku cuma harap...aku tidak dikecewakn lg. manalah ada yg btl2 sempurna kt dunia ni? semua ada kekurangan. aku cuma kesal dgn sikap arwah yg terlalu merendah2kn aku n rasa diri dia 2 hebat sgt, sempurna sgt, bagos sgt. byk kali ckp aku xlayak utk dia. hey! what the hell?? hanya si bodoh n tolol yg berlagak je yg suka ckp mcm 2. mcm bgos sgt. brengset!

tp aku tetap doakn yg baik2 utk arwah. xda gunanya berdendam. cuma klu blh aku harap Allah bg pengajaran cket utk dia supaya sedar diri. jgn berlagak dgn kelebihan yg Allah bg. semua 2 pinjaman je dik. kena syukur. klu kufur, tunggu la azab Allah yg terperi pedihnya.

yang pasti... aku tau aku kuat. Allah yg beri aku kekuatan. aku slalu mohon... Ya Allah... give me a strength... adakah insan lain yg setabah n secekal diriku?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...