13 February 2010

TOBA

sambungan......

31 Januari 2010

10.00 AM – tiba di Toba


Dengar2 bantuan sulit untuk Palestin disalurkan melalui Toba ni. Eh ke aku salah dgr? Adeshh..



Toba sempadan dgn Jordan, Israel dan Arab Saudi.

Kubu tentera zaman perang dulu2.










Kami berada di Toba. Sila tengok peta. (Tinggi sgt. Budak saiz comel cam aku mane nmpk sgt. Aduyai.)


Ok atas bukit tu ade pagar sempadan Negara Israel. Sape berani boleh panjat pagar tu masuk Negara dia. Ngeh3. (kalau xtakut kena tembak boleh cuba hoho)

Ade bendera Israel berkibar kt atas bukit tu.

Dulu memang boleh pergi sampai atas bukit tu utk lihat kawasan Negara Israel tp skrg dah tak dibenarkan atas faktor2 keselamatan.
Nota: sbnrnya Israel (kaum Yahudi) tidak memiliki Negara sendiri tp merampas tanah Palestin jd Negara mereka. Satu masa dulu Negara Israel tidak wujud pun dalam peta, orang Yahudi hanya menumpang Negara Palestin yg besar dan luas.


Kawasan ni pernah dibom oleh tentera Israel satu masa dulu. Hancur xda apa yg tinggal.







Bersambung….. lalalalala…. Harap dapat bersabar ye. Hik hik hik..

3 comments:

fiD said...

israel yg dilaknat Allah!

mmm, pic laut mati bile???

EnsemBuaya♥ said...

mcm2 ada juga percutian ko nie puteri! aku slh sangka dasyat laaaa

yg pelik tu jubu perrang lama tu asal mcm baru huhuhuh....

pantai tu chantek pulak.. :P
tu laut mati ke?

EnsemBuaya♥ said...

okay aku saje slh eja aku megaku aku slh! hahah adeshh :P

cute ko jubu perang! ahhh terbayang2 xsepatut yer!

perang kentut!
adeshh minda aku sungguh aktivi ahh... mcm bangkai kuttt.. :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...