22 February 2010

ADA APA DENGAN NAMAMU SITI?

Assalamualaikum.

Aku bangga dgn namaku. Abah yg bg nama ni. Terima kasih abah. Aku suka namaku walaupun mcm nama lelaki. Huhuh.

Dulu mase aku sekolah rendah aku xsuka dgn nama ‘siti’ hak hak. Sebab ade yg kata makna ‘siti’ tu nenek. Xtau la betul ke tak. Lg satu sebab aku xsuka nama ‘siti’ ni sbb Siti Nurhaliza yg baru2 muncul mase tu perasan cam bagus! Kenapa lah kau jadi penyanyi wahai Siti? Menyibuk je pangkal nama sama dgn aku! Ahahahaha (marah peminat Siti bace nih). Ceh padahal Siti Nurhaliza lahir dulu so aku ke yg ikut dia? Aku sampai skrg xminat langsung pada beliau! Aku juga memang benci bila cikgu2 konon2 salah sebut nama aku jd nama Siti Nurhaliza. Aku xbangga langsung dipanggil Siti Nurhaliza tu, menyampah lagi ada!

Tapi aku pujuk jugak hati ini (cehh). Siti juga nama isteri nabi2. Hmm okay lah. Aku bangga juga dgn nama ‘siti’. Cewah haha. Ape yg best pasal nama ‘siti’ ni dlm famili aku? Okay. Semua anak2 abah yg perempuan berpangkal nama ‘siti’. Bukan itu sahaja, malah semua anak perempuan adik abah (pakcik gua la) pun berpangkal nama ‘siti’. Tapi pakcik aku tu lg best, anak2 dia yg perempuan (sepupu2 gua) berpangkal nama ‘siti nur’. Berbeza ngn adik beradik aku, hanya tiga org ada ‘siti nur’ di depan, yg lain just ‘siti’ sahaja.

Kekadang kwn2 aku dengki panggil gua ‘siti’. Adeiii geli okay? Cam nak termuntah pun ada. Orang yg dipanggil ‘siti’ ni biasanya orangnya lemah lembut gitu kan? (contohnya Siti Nurhaliza hak hak). Bila dipanggil begitu aku buat2 xdengar. Then kawanku yg saje dengki lantas berkata, ‘Siti, ko xdgr ke aku pggl ko ni? Ape salahnya panggil Siti? Melatih ko jd gadis lemah lembut lg sopan santun’ . Otak dia hahah. Tau la aku ganas dan garang. Cehh.

Aku ada sorang kawan sekolah (lelaki) yg panggil aku ‘ct’ tp aku dh lost contact ngn beliau. Kami selau berutus surat dulu tp guna ganti nama ‘aku kau’ je. Xde yg spesel. Tp dia kerap panggil gua ‘siti’ or ‘cik siti’.

Bila kerja kt MAIJ, aku dipanggil ‘siti’ oleh bos aku dan sorg staff (lelaki). Awal2 ramai staff panggil aku ‘siti’ jugak tp dah lama tu panggil namaku yg biasa. Sebab kdg2 aku cam xperasan yg ‘siti’ tu nama aku hak hak. Contoh situasi camni..

Bos : Siti, tolong taipkan semula surat ni sekarang.
Aku : (diam je selamba. Xde respon)
Bos : Siti? Awak dengar ke tak arahan saya ni?
Aku : Eh? Err ok2 bos. Ingatkan bos cakap ngn org lain. Maaf2 bos. (sambil sengih kerang).

Cam bodoh kan situasi tersebut? Aku boleh xperasan yg ‘siti’ tu nama aku atau lebih jelas, aku xingat yg bos mmg panggil aku ‘siti’. Melampau betul aku ni agaga..

Aku rasa mereka yg panggil aku ‘siti’ ni ada beberapa sebab;

Yang pertama : Namaku ‘siti nur…….’ Cam panjang n susah nak sebut maka panggil ‘siti’ je sng. Huhuh.

Yang kedua : Namaku yg belakang tu nama lelaki. Jd xmahu org confuse yg aku ni lelaki maka panggil aku ‘siti’. Hahah.

Yang ketiga : Sebab pangkal nama sama dgn Siti Nurhaliza iaitu ‘siti nur’. Oleh kerana Siti Nurhaliza dipanggil ‘siti’ je sbb ringkas maka xpasal2 aku dipanggil ‘siti’ utk ringkas. Boleh gitu? (asyik2 Siti Nurhaliza! Benci betul!)

Yang keempat : Saje ngada2 nak panggil aku ‘siti’. Lempang kang! Hak hak. Konon2 cam manja gitu. Ngeeeeee~ (uwekk!!)

Yang kelima : Mungkin panggilan ‘siti’ amat sesuai untuk aku yang ayu dan jelita nih muahahahahaha!!! (uwekkk muntah darah dengar! Perasan tahap dewa! Ciss!)


Ahahahahaha!! Entri yang merepek ini korang layankan aje lah. Siti oh Siti tahukah kamu bahawa terdapat beribu2 mungkin berjuta wanita yang pangkal namanya ‘Siti’?


P/S: Nama anak2 aku yg perempuan pun nanti aku akan letak ‘siti nur’ jugak sbg pangkal nama. Cewahh aku dah berangan. Agagagaga…

15 comments:

miNt said...

hahahaha..;DD

kita sama!

ak pon menci org wat2 trpggl ak siti nurhaliza.
geli!!!!!!!!!

adik badik ak pompuan 5 org.
3 siti.
1 siti nur
1 rabbi'atul ...
mak ak pun siti.

ak pon ada sorg kawan laki yang rapat gila ngn ak.
ak ngn dia "ak" "ko" gak.
tapi dia salu pggl ak siti ataupun cik siti.

tapikan,
kalau yang mgada2 nk pggl ak siti tu,
mereka lebih mgada bila pggl ak minah.

hahahaha..;DD

Solehah said...

ya..ko kene berbangga dgn nama pangkal siti..hehe
dlu ustazah bahasa arab aku ada gak cakap kalo siti tu kat bahagian mana tah kat arab memang bawak makna nenek.
tp hujah ko kata siti tu antara nama isteri Rasullullah aku setuju..bangga weh..

Auz said...

pasan cute la tue pggl ct,hehehehehe... guro jek!

aku nak pggl ko NUR jugak! baru nampak samurai ckit,haha

fiD said...

yela siti nur,,huhuhu..

jap,,

name ko yg laki pew?he

ber_uwang said...

ex gf uncle pon nama siti juga..


miss her

Moon BlooDy Spell said...

kalau nama saya SITI MASLINDA kn best...
siti bukan sebrang siti ... situ jutawan tau.. ehhehe bukan saya tapi siti nuralijah

Ms.Independant said...

Name Siti tu cute ape!

:)

ada said...

aku baca jek sampai abeh entry ko cik siti.. hahahahha

aku tak rasa nak boh nama anak2 aku siti.. aku nak boh moden2 sikit arr.. hahahh

Dak Wan® said...

Nama Siti Nur pon ok pe? Swit dan Ayu ghitu... :)

Ah Fatt said...

sedap apa nama siti
ko x suka bg aku jer la
siti fatt, siti luffy... wahhhh

miNt said...

ah fatt cacat.


hahahahaha..;DD

abe long said...

nameblakang ko ape wei...

Faarihin said...

panggil siti lah lepas ni.. huhuhu..
tak sempat nak bacalah.. jenguk kejap je ni.. rindu dengan cik seimura.. (^__^)

amirah said...

aah siti tu mksd nenek
aku dgr dulu2 ustazah ckp..hehe

eh nma blkg mcm lelaki ka?rasanya okja..ada kwn perempuan nma cm2 gak

seimura said...

[ mint ]

hak hak hak. ye mmg sama.

betol la wei. geli gila!

wah mak ko pun pangkal siti gak.

apsal byk sama kisah ko ngn aku nih? hahah.

hoh? so aku nak panggil ko apa nih cik siti? agagaga...


[ solehah ]

hahahaha aku memang bangga sbnrnya.
ye aku pun penah jgk tu tp ejaan bhs arab dia huruf 'ت' tu bersabdu.
so mcm ni..

(سيتّي)

bukan سيتي

jadi سيتي tidak membawa apa2 maksud.

tapi ia juga bermaksud 'cik'.

ye kita patut bangga kerana ia pangkal nama isteri nabi2 haha.



[ auz ]

xde la perasan cute hak hak hak.

hoh? NUR kedengaran mcm pahlawan samurai ke? weeee haha..


[ fid ]

ahahahaha..

hek eleh ko ni. kan aku dh penah bgtau kt entri2 aku yg sbl ni. huhu.



[ uncle ber_uwang ]

wahh yeke uncle. lawa tak dia? hehe.



[ cik bulan ]

alahai xpe la xde nama siti pun. huhu.

hohoho siti ini juga bakal jutawan. ahaks.



[ ms.indie...]

ahahaha cute ke?



[ ada ]

hahahaha sgt lawak kan? hak hak.

hohoho aku gadis kampung yg mngekalkan ciri2 tradisional. cehh.



[ dak wan ]

ngeeee.... boleh la kot? hahaha.



[ ah fatt ]

aku confuse benarkah kau mak nyah? huhu.



[ mint ]

agagaga beliau memang cacat. tolong sembuhkan dia mint. haha.


[ abe long ]

hoho sila lah cari pd entri sblm2 ni haha.



[ faarihin ]

ngeee jgn panggil daku begitu wahai faarihin..

aku pun rindu pada cik faarihin. weeee...



[ amirah ]

tu la pasal tp sbnrnya siti bermaksud 'cik'.

haah mmg pun, ramai gak pompuan nama tu. hihi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...