27 February 2010

SI KECIL MOLEK VS SI TINGGI LAMPAI


Wo perbincangan apakah ini? Agaga…

Aku adalah seorang ‘budak’ yg bersaiz kecil dan tak tinggi. Sbnrnya aku memang jeles ngn awek tinggi sebab aku ‘kurang ketinggian’ hak hak hak. Aku selalu berangan kalau aku ni gadis tinggi yg berketinggian 167cm dan ke atas. Hohoho.

Tapi sedihnya tinggi aku tak sampai pun 160cm apatah lg nak sampai 170 hahah. Yelah factor baka juga mempengaruhi. Mak dan abah pun tak tinggi.

Hmmm tapi yg anehnya adik aku yg lelaki tu tinggi beliau 176cm! Jauh gila beza dgn abah. Adeshh. Dgn aku lagi jauh..(20cm wooo). Melampau lah beliau ‘mencuri’ ketinggian aku sebanyak beberapa cm agaknya.

So aku bayangkan kalau aku ni lelaki boleh jadi tinggi aku mencapai 172 atau 173 (hahha aku memandai je). Jadi sila bayangkan aku ni lelaki dgn ketinggian begitu, kurus tinggi, berkulit cerah, kacak, macho dan comel @ jambu mcm mamat Korea dan Jepun. Agagagaga…

Eh ape aku merepek tah. Tapi aku bersyukur juga la dgn ketinggian aku skrg ini. Tak la rendah sgt, sedang2 kot kata org. Paling best sbnrnya awek saiz comel cam aku nih, lincah, agresif dan senang menyelit di celah2 ramai orang, senang melarikan diri, boleh menyamar jadi bdk sekolah dan kdg2 diberi layanan istimewa sbb disangka ‘budak kecil’ hahahah.

Kalau aku si tinggi lampai mesti susah gak nak cari pakwe tinggi hak hak hak. Dan biasanya si tinggi ni kaki panjang, tentu payah nak pandu keta comel cam kancil. Tapi yg untungnya pakaian yg dijual di pasaran kebanyakan utk si tinggi ala model. Cehh.

Baik si kecil molek mahupun si tinggi lampai, masing2 ada kelebihan dan kekurangan. Aku ada cita2 untuk mereka fesyen atau pakaian khas untuk mereka yg kurang tinggi seperti aku mengikut kategori; 145cm – 148cm, 149cm – 152cm, 153cm – 156cm.
Weeee comelnya…hahah.

Whatever tinggi ke rendah ke tak penting. Yang penting berat mesti ideal dgn tinggi. BMI mahu normal maa… (aku underweight tapi aku tetap bahagia dgn keadaan itu hak hak hak).


p/s : aku tetap ada angan2 mahu tambah tinggi. Weeeee~


12 comments:

notso_violet : seindah bunga seri pagi said...

tapi seluar kat pasaran tak ikut saiz org tinggi tau seimura huhu.

Kalau ada seluar slack yg terkenan di hatii tapi bila pakai senteng mak aih. Potong habis kot. haih..

miNt said...

rai,
hahahahaha..;DD
tu pun satu gak,kalau beli yg panjang elok,kompem2 pinggang gabai.
hahahaha..;DD

seimura,
ak kompem sgt kita mg byk persamaan.

176-20=156
156cm eh tinggi ko?

ak 153cm.
wuwuwuw~
lagi kiut.
T,T

abg n adik2 laki ak lg tinggi meghuyup tayah cerita lah,baka pakistan.

adik2 pompuan n kakak ak tinggi dr ak 1kaki.

adik pompuan ak yg tingkatan1 lagi beberapa cm akan sama tinggi dengan ak.

mungkin ak ikut mak ak yg sama tinggi ngn ak.hehehe..;DD

memang orang akan kata ak budak.
kadang2 orang tak yakin kedai jahit ak tu ak lah tauke nya.

terima kasih.
ko dah bg sikit ilham untuk ak.
lpas ni ak patut design baju untuk manusia2 bersaiz kita.
hahahahaha..;DD

ak BMI ideal tepat2.
ak pon masih memasang angan2 nk tambah tinggi.
hukhukhuk..;p


kita memang banyak persamaan lah.
hahahahahaha..;DD

miNt said...

tp ak bersyukur.

byk jugak kebaikkan jd cam kita.
muda sentiasa.

hahahaha..;DD



p/s: yang tak sama ko kurus ak gemuk,ko cerah ak gelap.wat masa ni ak rasa tuje yg kita lain.hahahaha..;DD

salam maulidur rasul^^

Ah Fatt said...

eh ko nak bg tau lelaki yg nak tekel yang ko ni ketot ker? takper... dia tak kisah

haha

Tawel Sensei said...

Adik, nah gula-gula. Eh silap, ingatkan 'budak kecil' tadi. Bakal mak orang dah rupanya!

Moon BlooDy Spell said...

aku nak kurus.. dan tinggi macam model..
ehehehhehee
tapi kenkadang aku terfikir..
tuhan jadikan aku begini mesti ada sebabnya.. semuanya ada hikmahnya

seimura said...

[ rai violet ]

hahahaha tp xsemua kot?

haish part tu yg xbest kan? kesian gak kt org tinggi n kaki panjang cam ko ni. bersabar lah ye..



[ mint ]

agagaga betul jugak tu. rai mmg kena tempah la kalu bab2 seluar nih.

weee kita memang sejiwa gito.

ye 156cm shj.

ye aku setuju ko lg kiut. weeee~

lelaki kan? biasa lah tinggi2 belaka.

hoh? biar betul mint? 1 kaki lbh kurang 30cm atau 12 inci tu.

ade harapan beliau bakal memotong ketinggianmu.

ohh ok la tu, anak mak. hik hik

ahahaha itu mmg sgt2 kasihan. percayalah mmg kau tokey nya.

wo apa lg mint. teruskan impian n cita2 gadis comel cam kita. muahahah..

wah ideal tepat2 tu mmg bagus. haii samalah kita dgn angan2 itu haha.

sesungguhnya kita telah serasi sejak alam roh lagi sbb tu byk persamaan.

ye betul aku setuju muda sentiasa. weeee~

hoho perbezaan yg cket je tu hanya 20% kot? hak hak.

salam maulidur rasul juga.



[ ah fatt ]

huh?! ko ckp pasal sape ni ah fatt? aku terpinga2 n tertanya2..



[ tawel sensei ]

cehh ko x agak2 perli aku tu. aku memang comel apa? agaga..
* aku gerun baca ayat ko bakal mak orang tu. ngeeeee tidakkkkk...

seimura said...

[ cik moon ]

tu la berangan je xpe lah.

aku tetap bersyukur seadanya. mmg ada hikmahnya setiap ciptaan Allah itu..

shapikapikabon said...

tinggi kita sama.
kau beruntung sbb kecik.
aku ni gemok,pndek..haihh..
haha. :P

seimura said...

[ shapikapikabon ]

wah sama ke.
huish jgn ckp gemok. tp berat ko mst ideal kan?

Jard The Great said...

yg rendah la besh.. ehehe

seimura said...

[ sis jard ]

ahahaha ye ke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...