18 February 2010

SINAI PART 3

SINAI PART 3

Sambungan… ( 2 Februari 2010 )

5.00 AM – tiba di puncak Sinai / Jabal Musa

AlhamduLillah akhirnya Rukia, aku, Orihime dan Yumichika berjaya sampai di puncak. Orang belum ramai sgt time ni. So Rukia dpt cop tempat baiiik punya iaitu di hujung dan sgt strategic utk melihat matahari terbit nanti. Tahniah Rukia haha.

Tapi bdk2 medic Russia tu lg hebat. Kul 2.45pg td dah sampai ke puncak! Peh diorang ni xreti penat ke? Pakai ilmu apa ni? Musykil betul huhuh.

Tak lama tu yg lain pun sampai. Masing2 merehatkan diri. Sejuk gilerrr… aku pun sampai tertidur tunggu masuk waktu subuh. Gila letih dan mengantuk!
Ade pak arab tawarkan utk sewa lihaf. Kami sewa beberapa la sbb mmg sejuk sgt. (tapi xda salji plak kali ni aku agak hampa n kecewa).

Dah masuk waktu subuh. Aku bertayamum dan kami solat subuh atas lihaf. Time ni ramaiii sgt manusia dh memenuhi ruang puncak ini.

Eh aku lupa bgtau. Hmm tempat ni di bina mcm tembok dan disimen so rata lah. Bukan lah atas tanah. Tp ruang xla besar sgt n xmampu nak menampung ratusan umat yg berjaya naik atas ni hoho. So bg yg lmbt sampai tu mereka duduk kt bhgn bawah la, payah cket nak nmpk matahari terbit nanti. Weeeee~


 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 
Matahari sudah terbit. Weeeeee~  sukanya~

 
Sang mentari memancarkan cahayanya…



Sang suria dan sang awan sama2 cantik…

Ucapkan matahariku.. puisi tentang hidupku….


Dengar kataku….matahariku….


Port baiiiik punya yg dipilih aku utk bergambar. Macho gila gayaku muahahaha.


Ruang munajat Nabi Musa A.S.


Amik gmbr dari atas je, tak dibenarkan masuk. Huhu.

Bersambung lagi…… :p

9 comments:

Jard The Great said...

hehehe.. jalan sokmo.. ku nk datang sana laa. bole?

fiD said...

uyoooo....

bertuah!

next!

Mimpi said...

asal tak dibenarkan masuk? tkut merosakkan tmpt tersebut ye?

Faarihin said...

wah... bestnya.. memang indah betul tengok pemandangan tu.. teringin nak ke sana juga.. (^__^)

p/s: memang macho abes lah cik seimura kita ni.. hahahaha.. =P

Solehah said...

cantiknya gambar matahari tervbit tu..mmg best la..

Moon Death Spell said...

subhanallah...

GhOsToNe said...

beshnye!

chanteq ciptaan Allah!

syaira said...

pose akk macho wah wah wah gitue,,,huhuhu
akak amek kos aper kt saner???hebat lorhhh,,,,

kummentlaa entri bru sy gak ekk~
^____^ heeee~

seimura said...

jard....
hehehe.. boleh2 silakan.. :p



fid....
hehe tq2..



mimpi....
hmmm ada waktunya kul 9 kot tp kami xkan nk tunggu.



faarihin....
hehehe memang indah kan?

weee macho sungguh!




solehah....
hehehe cantik kan?



moon death spell....
subhanallah


ghostone....
subhanallah...



syaira.....
ekekeke konon je macho tu. hoho kos takhasus qiraat (penah dgr ke hoho).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...