23 April 2016

Empat Tahun

Assalamualaikum. 
   Semalam, 22 April 2016 genaplah empat tahun usia perkahwinan kami. Alhamdulillah.
   Tak ada apa yang istimewa. Tak ada celebration pun. Sebab yang pertama, ada kat Tenggaroh. Pukul 10.00 lebih baru  gerak nak balik JB. Banyak masa habis di perjalanan sahaja. Singgah Sedili hantar madu. Lama juga menyinggah kat situ. Boring. Haha. Lepas tu sampai Kota dalam pukul 12.00 terus lunch. Then gerak ke Ulu Tiram. Solat Jumaat di Masjid Tiram. Lepas tu singgah rumah sil. Then baru gerak ke JB.
   Sampai Angsana. Makan mee rebus. Lepas tu cari vcd. Jalan-jalan lebih kurang. Dalam pukul 6.00 baru gerak balik Skudai. Malamnya aku dan anak-anak berkurung je dalam bilik tengok tv, zauji lepas solat Isyak terus stay kat bawah pastu dia kuar pukul 2.00 pagi baru balik rumah.
    Nothing special pun. Tapi aku ok je tak kisah. Aku ada bagi surprise box orang pos dari KL. Tapi tak best dah jadinya sebab dah malam baru lah zauji tahu. Aku plan sebulan lepas bajet sampai rumah tengahari time tu kami memang di rumah. So menjadi lah surprise tu kan. Tapi malangnya dah nak maghrib baru sampai rumah. Ni semua gara-gara balik Tenggaroh. Tak ada salah balik Tenggaroh tapi yang spoil sebab bertolak balik JB lambat dan banyak singgah. Tak apa lah. Aku hanya merancang, tapi Allah sebaik-baik perancang.
   Tak mengharap apa-apa pun. Ada Alhamdulillah, tak ada pun aku tak kecewa atau sedih. Ada ramai lagi pasangan suami isteri yang tak sambut pun anniversary, lagi teruk siap ada yang terlupa tarikh. Wakakaka. Sempoi je kan.
   Semoga berkekalan hingga ke syurga insyaAllah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...