20 July 2010

Siwa part 2

Assalamualaikum...

Cerita percutian disambung. Hehehe..

Ahad - 11 Julai 2010


Kolam Cleopatra

















Kurma yang masih hijau.





Pohon-pohon kurma.


'Uyun Cleopatra' atau Kolam Cleopatra merupakan tempat mandi Celopatra (isteri Firaun) pada zaman Firaun dahulu. Ingat nak mandi gak kat sini tapi tak sempat sebab nak kejar balik ke Matruh. Tak pe, bergambar pun jadi lah. Hahahah. Airnya sangat sejuk dan jernih. Weeee~

Siwa sangat terkenal dengan pengeluaran kurma dan juga air mineral. Sebab tu ada banyak ladang kurma di sini.


Bersambung...

4 comments:

ber_u_wang said...

mintak uncle kurma setandan

seimura said...

Wahh uncle. Tak de jual setandan la. Semua pakai kotak je. Huhuh.

JMR said...

wah..cam layan je mandi kt cni, kt tgh2 pdg pasir lak ye..heheheh

seimura said...

Tu lah memang best mandi dan berendam time cuaca panas macam kat Siwa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...