27 July 2010

Matrouh --> Iskandariah --> Mansurah

sambungan..

12 Julai 2010 - Ahad

Selepas Pantai 'Agiba, kami menuju ke Suq Libya yang terletak di kota Matruh. Tiada apa yang menarik sangat, lebih kurang je macam ma'rad atau kedai-kedai jual pakaian dan sebagainya. Malam itu kami sampai rumah dalam pukul 11 malam. 


13 Julai 2010 - Selasa

Pagi : Bersiap-siap dan berkemas-kemas untuk pulang. Check in jam 11 am.

12.00 pm : Angkut kurma. Hihihi. Aku tak beli banyak pun sebab aku tgak balik Malaysia. Mereka yang balik Malaysia beli sampai berpuluh-puluh kotak gitu. Kurma yang dalamnya isi badam dan coklat. Di sini harga kurma agak murah berbanding tempat-tempat lain.

1.00 pm : Bertolak meninggalkan Matruh. Kami singgah solat di masjid. Cuaca agak panas. Fuhhh~

6.00 pm : Tiba di Iskandariah. Kami sempat makan-makan di rumah Ririn dan Soifon. Terima kasih kepada Soifon kerana belanja kami juadah-juadah khas dari Bazar Alex. Kebetulan DPMI anjurkan bazar yang bermula pada hari ini (13 Julai).

7.00 pm : Meninggalkan Alex menuju ke Mansurah. Weeee~

10.00 pm : Tiba di rumah.


Maka berakhirlah percutian musim panas di Matruh dan Siwa. Hehehe. Ribuan terima kasih diucapkan kepada Renji, Izuru dan Soifon yang bertukar-tukar memandu. Haha. Jauh tu perjalanan. 

Renji dan Izuru yang telah tamat pengajian bakal pulang ke Malaysia awal Ogos nanti. All the best untuk kalian. Tahniah untuk Renji yang bakal menamatkan zaman bujang Syawal nanti. Maaf la tak dapat datang majlis hang. Aku tak balik la tahun ni. Kui kui.

Renji, Izuru, Orihime, Yuzu, Yuroichi, Soifon dan Ririn! Korang memang best dan sporting. weeeee~



2 comments:

Faarihin said...

cite pengembaraan sudah tamat.. lepas ni cite apa plak?.. (^__^)

seimura said...

Heheheh. Tunggu dan lihat la cik Faarihin. Ekeke..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...