14 August 2010

Lawak di Bulan Puasa

Assalamualaikum...

Sedar tak sedar dah empat hari kita berpuasa kan? Dan hari-hari berlalu (macam ayat novel) aku bersahur dan berbuka hanya berdua sahaja dengan Alang. Yang lain enak bersahur dan berbuka di tanahair, di kampung halaman masing-masing. Sob..sob.. 

Tengahari tadi, (tak la tengah hari sangat). Pagi pun tak pagi sangat la. Dalam pukul 10 kot aku tidur. Aku terjaga jam 11.30 pagi (jam di laptop dan juga jam dinding). Azan zuhur jam 12.00 tengahari. So aku angkat kain di jemuran, pergi tandas dan siap-siap la untk solat. Ngeh ngeh.

Sementara tunggu azan (lagi 10minit) aku main internet kejap. Bila jam menunjukkan pukul 12, tak azan pun. Atau mungkin aku tak dengar? Jam 12.15, aku pun solat. Dalam rakaat kedua tiba-tiba aku baru teringat. Eh, jam laptop dan jam dinding rumah aku tu belum tukar lagi la. Dush! Aku terus batalkan solat aku (solat zuhur..adeshh).

Ye, waktu sebenar ialah 11.15, bukan 12.15. Awal Ramadhan hari tu, tukar jam di Mesir. Tambah satu jam. Bermakna sudah beza 6 jam dengan Malaysia, bukan 5 jam lagi. Aku pun tak hengat sudah tambah satu jam. HAdui, lawak betol la. Patut la tak azan Zuhur lagi. Belum masuk waktu la dol!

p/s: sangat panas~




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...