09 April 2010

Nadi Mohandesen

 
Aku berdiri di tangga selepas masuk pintu gerbang untuk snap pic ini.



Masih berdiri di tangga. Heheh.


Sungai Nil yang cantik.


Jemput duduk kawan-kawan. Hik hik.


Anda dilarang terjun sungai melalui pagar ini. Nak terjun, pergi tempat lain. Hahah.






Assalamualaikum...

Rasanya dah lama sangat tak upload gambar. Kali ini aku upload gambar-gambar sekitar Nadi Mohandesen yang terletak di Talkha, Mansurah, Mesir.

Nadi itu apa tah, aku pun tak pasti. Huahaha. Yang aku tahu 'nadi' tu macam tempat rekreasi (macam salah eja) kot? Ada banyak 'nadi' yang berada di Talkha. Nadi Mohandesen ini yang paling popular. Weeee~

Cantik tempatnya Subhanallah. Bersebelahan dengan Sungai Nil yang cantik. Damai je rasa bila berehat dan bersantai di sini. Nak study atau baca buku di sini pun boleh. Masuk tak perlu bayar apa-apa. Aku masa first time datang ingatkan kena bayar, so aku pergi ke pondok guard. Then ammu guard suruh masuk je. Heheh. Surau dan bilik air ada juga disediakan di sini.



 Cari tempat redup. Maklum la, I puteri lilin. Tak tahan panas U. Hitam kulit I nanti.(poyo!!)



Sejernih sungai Nil, begitulah jernihnya hatiku. Cehh jiwang....ngahaha. :p




P/s :- Tiba-tiba ramai pula kawan-kawan aku bakal berkahwin tahun ini. Aku pula jauh tak dapat datang. Hai tak pe lah. Aku datang melawat anak korang lah tahun depan. Hohoho.





9 comments:

amirah said...

suasana persekitaran yg baik :)

Muhamad Amirul bin Hasim said...

-->> ana tak prnh g lg :D rajin utzh berjalan di sekitr mnsrh ni.

Seimura said...

[ amirah ]

yup memang baik. heheh.


[ ustaz amirul ]

ahahaha. saya pun kebetulan je liqa' saya buat kat situ. kalau tak, memang tak pernah sampai. huhu.

Nadiene said...

wah! ustaz ko pon amek berat nie, heheh

Tawel Sensei said...

Tarikh gambar: 5 Mac 2010.
Tarikh entri: 9 April 2010.

Bermaksud, gambar-gambar di Nadi tu dah lama tertapai sebelum dihidangkan kepada pembaca di sini.

Sekian.

Haha,

singkong panggang said...

cantik!

^^

Faarihin said...

wah.. ajin upload.. pas ni upload agi.. jeles tul tgk pic2 ni.... haiii.. tak sabarnya nak ada kamera..

nora said...

sabar ae..
masa nak exam macam ni la banyak dugaan,tak pe sebab tuhan sayang la tuhan bagi dugaan,bagi ummatNYA makin tabah,ni sedikit je kalau nak banding dengan dugaan seterusnya..


sabar,insyaallah semuanya baik

=)

Seimura said...

[ fiD ]

huh? apa maksud ko tu? amik berat apa nya?



[ Tawel Sensei ]

aku sibuk la encik tawel. mana ada masa sangat nak upload2 gambar. kira okay lah ni. huhu.



[ miNt ]

yup cantik kan? hihi.



[ Faarihin ]

Insya Allah akan di upload lagi gambar lain pula. Tungguuuu...




[ alie ]

ko salah letak komen ni. patut bukan pada entri ni. huhu. tak pe la.
terima kasih banyak atas nasihatmu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...