09 April 2012

Trip to Hurghada



Assalamualaikum. 

Amboi, berkurun baru lah aku nak buat entry pasal ini. Aku pun dah tak berapa nak ingat la waktu dan jam yang tepat so aku cerita secara rambang sahaja. Aku bertolak ke Hurghada pada 27 Julai 2011 dengan menaiki bas. Ada dua bijik bas yang ke sana untuk trip ini. Umat yang berada di dalamnya datang dari pelbagai pelusuk negeri antaranya Mansurah, Kaherah, Tanta, Iskandariah (Alexandria), Zaqaziq dan lain-lain lagi. 

Bas bertolak dari Kaherah jam 2.00 pagi kot. Perjalanan mengambil masa enam jam lebih kurang tapi bertambah jadi lapan jam agaknya coz ada singgah berhenti solat Subuh. Lokasi pertama kami melawat ialah White Beach. Jom layan gambar. Weeee~






Gambar di snap waktu aku berdiri di atas titi. hik hik.




Sejernih air di laut... (nyanyi sikit).









White Beach at Hurghada.





Apesal kabur plak ni.





Seronoknya mandi-manda.



Aku dan kawan-kawan tanpa membuang masa cari port best dan mandi-manda. The other girls malu-malu la tu kot nak mandi atau jaga imej tak mahu pakai baju renyuk dan tak gosok. Eh? Hahaha. Sebelum masuk dalam White Beach ni kami sempat la beli sunblock dari kedai berhampiran (farmasi). Tapi tak membantu sangat coz hasilnya kulit tetap terbakar dan gelap. Ouchh..

Melepak dan jalan-jalan kat pantai ni sampai zuhur kalau tak silap aku. Lepas tu makan then terus bergerak ke hotel untuk check in.

bersambung...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...