06 April 2012

Easy Way to Get Google Adsense

Assalamualaikum.

Salam pagi Jumaat buat semua. Hari ini sudah 6 April ye sahabat semua. Tajuk entry in English tapi entri dalam Bahasa Melayu? Hohoho.

Ok kalau korang perasan, aku dah pasang iklan Google Adsense dalam blog aku ini dan juga blog-blog yang lain (gila tamak). Aik, sejak bila aku mula berjinak-jinak dengan dunia pengiklanan dalam website? Banyak ke duit kau dapat? Sebenarnya bukan kerana income semata-mata. Sekadar percubaan dan suka-suka gitu. Lagipun aku tak pasang nuffnang, adverlet (aku salah eja tu), innit dan apa-apa lagi entah aku pun tak berapa nak tahu.

Kata orang, google adsense susah nak approve blog dalam bahasa Melayu. Betul ke? Sebenarnya memang betul. Habis tu blog kau ni apa hal macam senang je? Dah la traffic slow. Unique visitors pun berapa kerat je. Pendek kata tak layak langsung lah untuk apply google adsense. Aha... biar aku bongkar rahsianya. Ceh, macam la orang nak tahu sangat. Hehe, sesiapa yang nak tahu bolehlah terus membaca.

Pertama sekali terima kasih banyak pada Encik...... Errr aku lupa namanya aku cari kejap hahah.

Damn! aku tak ingat password wth? Maklumlah aku dah lama tak bukak e-book tu berkurun dah. Ok sebenarnya begini ceritanya. Akhir tahun lepas ada seseorang telah membeli e-book pasal adsense ini lah then dia bagi kat aku suruh try. Baca dulu lah e-book tu. Nak bukak ada password nya dan aku dah lupa apa dia entah. Ada dalam 200 lebih muka surat gitu aku baca semuanya tanpa ada tinggal satu pun. Eceh.

Memang sangat banyak stepnya untuk dapatkan google adsense. Aku jamin kau akan rasa tension dan pening sampai rasa nak muntah. Hoho. Antaranya yang aku ingat kena buat entry dalam english selama 14 hari berturut-turut. Selepas itu kena pergi blog-blog popular (e-book dah senaraikan), baca entry and drop komen dan letakkan link blog kita. Pun kena buat dalan 14 hari berturut-turut jugak. Dan syarat-syaratnya memang sangat ketat.

Acara kemuncak ialah... jeng jeng. Pada helaian-helaian terakhir e-book tersebut dia telah membongkarkan satu rahsia untuk dapatkan google adsense dengan pantas iaitu sign up akaun indyarocks.com atau akaun docstoc.com. Nak sign up dua-dua pun boleh macam aku buat haha. Tapi akaun google adsense aku di approve melalui indyarocks. Apa-apa hal kena sign up google adsense dulu lah baru sign up indyarocks atau docstoc. Aku pun tak berapa ingat tapi macam itu lah haha.

Walaupun google dah approve lama aku punya adsense tu (akhir tahun lepas) tapi iklan hanya keluar di profle indyarocks aje lah. Hanya sekarang baru aku pasang di blog pula. Nak test gitu. Tapi sangat senang la nak pasang iklan google adsense di mana-mana sahaja bila google dah approve. Soal earnings jangan berharap sangat atau difikirkan sangat. Ada rezeki, ada lah. Kalau blog korang jenis ramai pengunjung, tak rugi la pasang google adsense. Aku pasang ni suka-suka je macam seronok pulak tengok blog aku dah ada iklan. Wakaka.

Ada soalan kah? Boleh tinggalkan di ruangan komen. Shoutbox susah aku nak jawab sebab ruang kecik dan terhad. Ok baiii.

2 comments:

Amirul Nadzri said...

cam susah jek nk letak adsense..
kne wat 14 ari berturut-turut..da mcm syarat mandi bunga..huhu

Seimura said...

Hahaha tak payah susah-susah encik amirul. Just sign up indyarocks je dan ikut syarat-syarat yang indyarocks untuk dapatkan approval google adsense. Senang je bah..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...