10 December 2010

Hebatnya Kuasa Cinta

Assalamualaikum…

“Andai saya diberi peluang hidup semula sebanyak lima kali. Saya mahu menyintai orang yang sama pada setiap kali peluang hidup itu iaitu sebanyak lima kali juga. Orang itu adalah kamu”

Dialog dalam satu babak dalam manga dan anime Bleach. Ketika Inoe Orihime menyembuhkan Ichigo Kurosaki pada malam Inoe mahu berangkat meninggalkan Karakura Town mengikut Ulquirra. Ah cerita banyak pun kalau orang yang tak minat anime tak tau juga. Stop. Hoho.

Bukan nak cerita pasal anime Bleach. Cuma aku teringat dialog itu. Aku tengok di youtube je waktu itu. Di bawah video kan ada komen-komen. Salah satu komen ulang semula dialog itu dan mengatakan ia amat touching. Ye memang menyentuh perasaan. Nak menunjukkan betapa dalamnya cinta dia itu sehinggakan kalau diberi lima nyawa (lima kali hidup kembali) akan menyintai orang yang sama sebanyak lima kali juga. Antara lain dialog dia..

“Dan hanya ingin berada di sisi kamu selamanya sepanjang lima kali peluang hidup semula itu.”

Mari berbicara tentang ‘cinta’ (cewah..:p macam poyo je).

Aku berpegang pada pepatah aku ‘suka tak semestinya dapat memiliki’. Kita boleh menyukai seseorang atau beberapa orang tapi kita tidak boleh memiliki semuanya. Tamak kah nak semua sekali? Aku pernah mengatakan pepatah ini kepada beberapa teman. Kita kena sedar jodoh itu di tangan Allah. Walau kita suka, sayang atau cinta sekalipun tapi kalau dah memang bukan jodoh, tetap tidak akan dapat disatukan. Tapi kita masih punya senjata iaitu doa. Berdoalah dan bermohonlah kepada Allah.

Kata orang, kadang kala bila kita terlalu sayangkan seseorang dan ingin lihat dia bahagia, kita perlu lepaskan dia.

“Sebab aku sayang dia la aku tinggalkan dia. Aku tak nak dia terus menderita bila dengan aku. Aku harap dia dapat bertemu dengan orang yang sesuai dan boleh bahagiakan dia.”

Macam pernah dengar tapi dari mana entah? Drama ke, novel ke, filem ke tapi yang pasti lebih kurang macam itu lah ayatnya. Sayang tak semestinya akan atau terus memiliki tapi melepaskan juga boleh dikira sebagai sayang. Kompleks juga nak faham.

Adehh ngantuk la pulak. Haha. Sambung lain kali je lah ye. Nak tidur melayan mimpi. Oh ye. Tadi dah hujan. Best juga main hujan ketika balik dari Maahad tadi. Ini bermakna suhu akan menjadi lebih sejuk. Lagi best la tidur dalam lihaf. Weeee~ tata…

4 comments:

serius tak sakit said...

hidup lagi blog ko ye :)
aku xbaca satu haram pown hahaha sje tgk xsangka masih berblog kkkkk tdoooo :P

Seimura said...

ahahaha. thanks masih sudi singgah blog ini. kui3.

Faarihin said...

wah.. pengaruh bleach.. dah lama tak tengok cerita tu..

Seimura said...

tu lah. lama gak tak tengok bleach ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...