03 July 2013

Menjelang Ramadhan

Assalamualaikum.

Kita sudah masuk setengah tahun kedua 2013. Kengkonon nak buat entri 30 Jun hari tu tapi tak sempat daa.  Saje nak naikkan statistik yang view blog aku ni. Haha.

Minggu lepas aku dah beli baju raya dua pasang. Ngeh-ngeh. Tahun ini tema kebaya untuk aku kih kih kih. Bukan sekadar untuk bergaya semata-mata tapi lebih kepada memudahkan aku untuk bf. Sebabnya susah nak cari nursing wear berbentuk jubah atau baju kurung kat kedai-kedai atau butik biasa. Biasanya orang jual online. Hubby pulak tak berapa suka beli online coz tak dapat tengok sendiri material nya dan tak boleh pilih depan mata live. Lagi satu takut rosak la, takut kena tipu lah (alasan my hubby).

Untuk Jannah awal-awal dah beli hari tu. Beli dengan kawan dua pasang, kat Jakel dua pasang. Semua kurung moden gitu. Tapi hari tu masa test kat badan dia, labuh gila bajunya dah macam jubah. Masa tu Jannah baru tiga bulan lebih. So aku bajet raya nanti umur dia enam bulan dah boleh fit la kot. Agaknya aje. Kalau masih besar, pakaikan baju baby la yang cantik-cantik di pasaran samada gaun atau pun jenis baju dan seluar sepasang (kain t-shirt) yang girlish punya heheh.

Ramadhan tahun ni aku macam boleh bayangkan bersahur macam mana. Si kecik tu suka bangun jam 2.00 pagi, 4.00 pagi, 5.00 pagi nak susu. Mesti dia nak join sahur sekali punya haha. Aku memang kena bangun super awal supaya sempat masak dan sediakan sahur dan sempat makan. Target aku nak minum air masak sebotol besar tu time sahur (1.5 liter). Aku ni memang pemalas sikit nak minum air masak. Air manis suka pulak. Musyquwais.

Hehe Ramadhan tahun lepas aku langsung tak memasak mabuk punya pasal. Juadah berbuka memang hubby le yang masak atau beli kat bazaar. Waktu sahur pulak aku tinggal panaskan lauk je biasanya haha.

Teringat pulak Ramadhan kat Mesir. Rindu beb. Seronok je sahur dan buka puasa dengan kawan-kawan serumah. Kadang-kadang ada jemputan berbuka ke rumah orang Arab. Aku ada cerita kat entri dulu-dulu. Lagi pulak sekarang ni musim panas, musim anggur tengah murah gila. Musim panas je la ada buah anggur. Hari-hari beli sekilo. Bestnya. rindunya bumi Mansurah.

Target Ramadhan tahun ni dapat khatamkan 30 juzuk al-Quran, dapat sekali pun jadi la. Insya-Allah. Amin.


Last but not least. My little princess yang manja.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...