09 July 2013

Like A Stalker

Assalamualaikum.

Wah esok mula puasa. Yeay. Nak sahur apa esok ye. emm.. emm.. Sardin ok gak. Buka puasa? Amboi-amboi kemain lagi. Mulai esok kelasku bertempat di masjid-masjid terpilih. Ececeh. :p

Emm.. pernah tak anda rasa macam... ada peminat misteri? Jeng jeng. Ataupun haters tapi nak ambil tahu jugak kisah hidup korang. Contoh lah kengkonon aku ni selebriti blogger (olok-oloknya) then ramai peminat dan juga ramai haters. Si haters ni walaupun suka mengutuk dan mengeji tapi still jugak baca blog aku dan komen-komen kat blog aku. 

Dulu aku pernah jugak ala-ala diburu stalker (ceh perasan popular). Dia baca blog aku, jadi kawan kat FB, add YM aku dan selalu jugak sembang-sembang tapi lama-lama aku tak layan. Sampai tahap aku blok dia dan aku siap deactivate FB dan buka akaun lain sebab dia selalu kacau. Dan paling tak best masa sebelum tu beliau siap doakan sesuatu yang tak baik buat aku sebab aku 'tolak' dia. 

Memang perkara ini yang paling aku takut dalam alam maya; stalker. Sebab tu lah tak berani letak gambar sendiri kat laman maya ni ngeee..

Stalker ni antara lain sikap dia selalu memprovok kita dan menakut-nakutkan kita dengan ugutan atau doakan yang buruk untuk kehidupan kita. Dalam kata lain, oleh kerana dia terlalu 'obses' dengan seseorang tu sampai sanggup lakukan apa saja tetapi dalam senyap dan dalam diam. Dan paling hebat apa saja tentang kita dia tahu beb. Sebab dia selidik dalam-dalam dan ambil tahu semuanya. Kalau lebih berani dia akan korek rahsia kita daripada kawan-kawan yang rapat dengan kita (contoh kawan FB).

Wui ngeri dan seram woi. Macam ni lah yang pernah jadi kat aku dulu. Stalker ni add kawan baik aku kat FB jadi kawan dia dan tanya perihal aku. Naseb baek kawan aku ni tak cerita apa-apa sebab dia rasa something tak kena je dengan orang ni. Benda ni jadi masa aku masih kat Mesir dulu la. Bila balik Malaysia kawan aku cerita balik, wah berderau darah aku. Tapi masa tu memang aku dah remove semua friend dan bukak akaun baru so aku dah tak risau. 

Aku diganggu stalker ni sekitar tahun 2010 kalau tak silap aku. Ketika zaman kegemilangan (ceh gemilang la sangat) blog aku dulu-dulu meriah dengan komen-komen setiap kali update blog haha. Zaman rajin blogwalking dan tambah kawan melalui blog. 

Seiring dengan pertambahan usia dan status yang berubah, blog aku kalau pengikut blog aku (followers or silent readers) sejak zaman 2009, 2010 dulu perasan, dah jadi ala-ala blog mak-mak dah sekarang. Pasal anak. Dah makcik-makcik dah saya ni yaww. Kalau baca balik entri masa 'muda-muda' dulu boleh gelak sorang2 dan macam nak delete. Sebab cam haroommm gak tulisan aku dulu-dulu benci I (sekarang pun masih ceharommm sikit-sikit kadang-kadang).

Tak kisah lah. Janji readers boleh 'baca' kejujuran dalam setiap penulisan aku. Cewahh. Ni aku nak kongsi la sikit tentang sesuatu..



Kau nampak tak? Kau nampak tak? Aku rasa macam nak bangga jugak la aku punya blog dah ke tampat yang ke 6 juta. Kau ada? *loser*. Bukan apa. Dulu-dulu kalau aku punya blog tempat yang ke 25 juta lebih. Tak sangka sekarang dah makin meningkat naik ke tangga 6 juta. Satu pencapaian yang agak baik la bagi blog picisan lagi tak glamer macam blog aku nih. Sobs *kesat air mata*

Jadi aku berterima kasih juga kepada yang baca blog aku walaupun yang silent reader termasuk stalkers (kau tengok ada huruf 's' belakang mungkin banyak stalker hahah) dan termasuk jugak haters (kalau ada. ada lah kot agaknya haw haw).

Kadang-kadang, kat mulut kita cakap benci dan tak suka orang tu tapi selalu jugak ambil tahu pasal dia, contoh rajin baca blog dia dan baca status dia kat FB atau Twitter. Ini stalker atau secret admirer? Bincangkan.



4 comments:

vanilla said...

dia amek berat tu kot....heheheh

Seimura said...

hahaha. sangka baik lah. :)

Shikin Ali said...

erkk...ada stalker mcm tu ye? alahaiii..ada gak org mcm ni.
tak penah check ranking alexa...nk try pas nih

p/s: sy forummer kt ratuhati :)

Seimura said...

Yup ada shikin. Ngeee..
Hehe suka-suka je tu tgk statistik kat ranking alexa.

Apa nickname shikin kat ratuhati? hee..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...