27 March 2009

selawat nur...

Hmmm...ni pun daripada abah jugak...

Aku ingat lagi time aku sekolah dulu...abah ada cerita tentang seseorang...(abah cerita pada aku dan adik-adik aku..).

Abah ada berbual dengan seorang budak ini... Dia pelajar Mesir.. Dah habis belajar. Abah tanya apa rahsia dia belajar sampai boleh dapat result yang bagus..(aku tak pasti dia mumtaz ke jayid jiddan ke...ntah..)... coz dia study biasa-biasa sahaja... Ala kadar kata orang.

Then budak tu kata... dia amalkan baca selawat nur 100x tiap-tiap lepas asar...(tiap-tiap hari...lepas asar).

so point nya di sini... abah mahu kami..(me and my siblings) ikut cara insan tersebut... amalkan selawat nur 100x tiap-tiap hari lepas asar....untuk mendapat kejayaan cemerlang.

Te problem is... err.... mula-mula aku buat jugak. Tapi bukan hari-hari la... kejap buat..kejap tak... At last terus tak buat..(mmg hampeh). Bila ingat..buat juga tapi tak sampai 100x. Dugaan memang besar...selawat nur kalau dibaca berterusan 100x ambil masa 45 minit tau... Itu yang akhirnya tak teramal pun... Sesungguhnya aku telah dialpakan dengan duniawi..huhuhu...

So...aku nak coba mengamalkannya semula... memang agak berat coz masa yang diambil agak panjang... tapi hendak seribu daya...tak hendak seribu dalih..


update 9 April 2012: Mahukan Selawat Nur? Klik di sini->  Selawat Nur dan Selawat Nur beserta shakl (baris)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...