11 May 2013

Salam 1 Rejab 1434

Assalamualaikum.

Diam tak diam dah masuk bulan Rejab. Lepas tu Sya'ban, lepas tu Ramadhan. Tak lama lagi je nak bulan puasa dah. Kepada muslimat, dah habis ganti puasa ke belum? Kalau belum, cepat-cepat lah berkejar ganti puasa ye hihi.

AlhamduLillah Ramadhan tahun lepas aku dapat puasa penuh. So tak ada yang kena ganti. Walaupun mabuk teruk, melepek je bila masuk waktu petang, dapat juga ku teruskan. Bukan apa. Kalau buka puasa pun, bukan dapat makan banyak pun. Makan je muntah balik. Lebih baik puasa. Tak gitu? Yang bestnya dapat puasa enam lagi masa Syawal. First time dalam hidup aku puasa enam hari je masa bulan Syawal. Kalau sebelum tu mau sampai 12 hingga 15 hari beb. Sebab aku akan puasa qadha' dulu baru puasa enam. 

Dan hari ni aku tak puasa seperti tahun yang sudah-sudah. Breastfeed anak la katakan. Itu bukan alasan pun. Cuma takut kuantiti susu berkurangan. Kesian Jannah. Dia dah tak nak susu formula pulak tu dah seminggu dua ni. Bergantung pada penghasilan susu aku lah. Lagi pulak hari ni nak balik kampung. Dan tengahari ada jemputan majlis kawen. Tak apa lah tak dapat pahala sunat puasa hari ini. :)

Oh, esok hari ibu ye? Dah jadi ibu rupanya aku. Kekeke. Tak sangka uollss. Memang sepanjang mengandung dulu aku tak pernah post apa-apa kat blog ni pasal my pregnancy. Kalau tengok blog mama-mama yang lain, meriah cerita pasal pregnancy. Dengan gambar ultrasound 2D setiap bulan, ultrasound 3D dan 4D, dan paling epik gambar UPT (urine pregnancy test) yang naik dua line daripada samar-samar hingga lah terang benderang. Cerita pasal beli barang baby dan macam-macam lagi lah.

Bukan tak nak kongsi momen-momen tu, cuma aku takut kalau berlaku sesuatu yang buruk. Contoh keguguran ke, sedih tau nanti. Bila baby dah keluar, haa baru lega dan boleh habaq mai kat orang lain hehe. Gitu la. Meh I nak kongsi gambar upt kekeke.


UPT bertarikh 22 Jun 2012. Beberapa hari sebelum due period. Samar-samar gitu.





UPt bertarikh 25 Jun 2012. Tarikh jangkaan period. Guna clearblue digital uolls. Ni semua sebab terpengaruh dgn Fasha Sandha. Muahaha.



Ok lah bersambung di entri lain kali. Babai... hahah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...