14 November 2010

Salam Aidil Adha

Assalamualaikum..

Kuliah cuti seminggu sempena raya haji bermula Jumaat lepas (12 November) hingga Jumaat ini (19 November). Dah lama tak merasa cuti lama (cehh). Maklum la, kuliah 6 hari seminggu (Sabtu - Khamis). Dah tu setiap Jumaat ada usrah pula. Boleh dikatakan tiada cuti langsung. Huhu.

Untuk pengetahuan sahabat di Malaysia atau di luar Mesir, Mesir sambut raya Haji pada hari Selasa, 16 November. Awal sehari daripada Malaysia. Mengapa begitu? Oh aku tidak tahu. Yang pasti kalendar Mesir punya bulan Zulkaedah hanya 29 hari, mungkin Malaysia punya kalendar bulan Zulkaedah 30 hari. Kenapa berbeza ni? Oh sila tanya ahli falak. Lalalalaa~

Tahun ini Mansurah (di kalangan pelajar Malaysia) buat korban seekor unta dan sembilan ekor khoruf (spesis kambing). Itu info setakat ini lah, tak tahu lah kalau bertambah lagi selepas ini. Ini adalah tahun ketiga aku sambut Aidil Adha di bumi Mesir. Wow. Aku siap dah beli baju raya dan kasut raya beb untuk raya haji kali ini. (errr???). Aduhai, kasut aku tu tapaknya sudah kopak-kopak maka aku terpaksa juga beli kasut baru. *sadis*. Seperti biasa, kasut sport la bukan sandle atau kasut cun. Biar lasak dan tahan lama. Mana tahu nak naik Sinai lagi. (hah??). Weeeee~

So tak ada plan nak berjalan ke mana-mana ke raya ni? Beraya di Mansurah je ke? Hai nampaknya begitulah. Malas nak raya di Kaherah atau tempat lain. Pergi jemputan rumah terbuka sekitar Mansurah je. ekekeke. Tapi bab makan daging yang gua ada sikit benci ni. (hoho..pembenci daging?)

Selamat menyambut Aidil Adha buat semua. Walaupun macam awal je aku wish ni tapi tak pe lah ye. Nasihat aku kepada penggemar daging (muahaha) jangan makan banyak sangat, takut banyak penyakit datang. Ngeeee~

p/s: 'baju raya' yang aku maksudkan bukan lah baju kurung mahupun kebaya. noktah.



10 comments:

menara said...

Iklan: Harga runtuh kembali promosi raya- LIVE

Tawel Sensei said...

Hidup daging!

abe long said...

haahahahha
best nye raya di perantauan....
ceq pon raya di perantauan gak
hahaahahaha tp still dlm mesia

Seimura said...

ni apa hal plak ada iklan kat sini nih?

>Tawel Sensei
Hoh?? Hidup daging putih(ayam dan ikan)! Lalalala~

>abe long
Wahahaha. Selamat menyambut hari raya di perantauan. ekeke..

amirah said...

salam aidiladha :)

Seimura said...

salam aidil adha juga amirah.

fiD said...

bila nka balek malaysia ni nur? heee... xrindu family :)

Seimura said...

huhu tahun depan baru balik la fid. sob sob sob...

zumie said...

aiscream mansurah dh bbua ke ari sbtu ni///
mcm nk singgah je mansurah pekena aiscream mannga...


huhuhu rindu kenangan di mansurah

Seimura said...

err?? habis tu sekarang duduk di mana kalau bukan di mansurah?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...