02 September 2009

MARA yg macam........(hari yg kecewa)

oo...saat ku menaip ni sekitar kul 3pg 2sept 09. so hari kecewa 2 smlm, 1sept hr selasa. sepenjang hari smlm KL ujan. blh kata ujan spnjg hr. pg kul 9lbh aku n sara naik taxi g bangunan medan mara utk tye bhgn penganjuran pelajaran tentang pinjaman pelajaran bg mahasiswa yg belajar di luar negara. so smpai je kami naik tingkat 3 n aku bertanya pd recieptionist pasal pnjmn yg aku nk la...utk lbh smart aku susun guna dialog...

aku : assalamualaikum puan.. hm sy nk tanya pasal pinjaman pelajaran untuk pelajar yg blaja kt luar negara.

r : luarnegara di mana 2?

a : mesir

r : oh. mcm ni dik. kalau pnjmn pljrn ni dia guna sistem berjadual

a : sistam berjadual? ape 2?

r : kita akan keluarkn iklan melalui website kita utk tawaran pnjaman ni n setelah itu bru blh mohon. iklan keluar biasanya dlm bln disember hingga februari.

aku terkejut campur frust. frust sbb aku snggup dtg dr jauh ke sini tp rupa2nya mcm ni jadinya. mmg aku redha n tenang tp msh rasa kesal terutama pd penolong pegawai mara daerah segamat yg mengesyorkn aku terus ke kl utk tanya pasal ni. what the hell it is??? sorry sbb menyeranah tp aku mmg btl2 sgt kesal.

knp pen.pegawai mara segamat begitu bodoh n dungu xtau apa2 pasal pinjaman pelajaran? hr 2 mase aku dtg tanya. jwpn semua xmeyakinkn. jwpn klise utk melepaskn diri.."sy pn xberani nk ckp apa2 sbb ni semua KL yg uruskn. kami cuma blh bg borang je". hey hey hey. so ape je keje ko dgn jawatan gred 41 tu? dasar begok. menurut pen.pegawai tu mara segamat hanya uruskn utk pnjamn berbentuk perniagaan, perindustrian, pertanian n apa2 lg tah. pelajarn bkn bwh daerah? apa ni? betuk ke apa yg dia ckp tu?

so xde hasil la aku g KL ni? duit byk hbs beb dtg cni. xpe la. bln2 puasa ni kena byk sabar. ni la ujian untukku...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...