27 March 2014

Sudah Lima Tahun!

Assalamualaikum.

Daripada hari tu nak update blog tak sempat-sempat lagi. Ada je halangan. Ceh, gitu. Mac pun dah nak sampai ke hujungnya dah. Takpe lah, janji ada satu entri setiap bulan pun jadi lah. Bagi blog ni 'bernyawa'.

Diam tak diam dah lima tahun dah usia blog aku ni. Dah masuk sekolah tadika dah. Hew hew hew. Tanggal 20 Mac lepas, genap lima tahun aku di arena blogging. Bermula 20 Mac 2009 hingga lah sekarang. Blog yang masih hidup dan masih bertahan. Sayang ooo...

Blog dari zaman bujang, bergelar isteri dan bergelar ibu dah. Hiks. Kalau ikutkan agak lewat jugak aku main blog masa tu, umur 23. Budak-budak sekarang umur 14, 15 dah tulis blog. Kelass kau dik. Tapi blog budak-budak berkisar tentang apa je, tak best. Hahaha.

Masa tahun 2011 dulu aku siap buat contest sempena ulangtahun blog ni. Poyo je padahal bukan blog fofular pun. Haha. Kadang-kadang rindu jugak zaman rancak berblog dulu. Rajin blogwalking. Paling best dapat berkenalan dan menambahkan rakan-rakan alam maya. Sebahagian masih keep in touch sampai sekarang melalui FB. Zaman kegemilangan blog aku dulu sekitar 2010-2011. 2010 paling gemilang la. Setiap entri mesti banyak komen daripada kawan-kawan blogger. Walaupun follower tak ramai tapi ada pengkomen tegar dan setia gitu. Dulu lah...  Haha.

Masa awal-awal tulis blog dulu, aku tulis banyak shortform. Bila baca balik aku naik menyampah. Kakaka. Seiring dengan pertambahan usia (wahh gitu) tahun 2010 aku mula menaip perkataan penuh dan tiada lagi short form. Dan berterusan hingga kina dan selamanya. Wiwiwi..

Blogging ni kan worldwide gitu. Seluruh dunia boleh baca tulisan kita, Kalau kita taip shortform, macam mana google nak translate bagi orang baca? Betul tak? 

Aku kan, selalu tengok statistik blog aku ni. Entri paling banyak viewers ialah entri 'Buang Karang Gigi'. Malah kalau kau taip kat google pasal 'karang gigi' link blog aku ni akan menduduki paling atas hasil carian google. Wawawee.. Ada jugak sumbangan aku di arena penulisan nih. Hahahah, ada kaitan ke?

Ok lah. mau chow. babai.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...